In my life

In my life

tisdag 1 november 2011

Fina dregglisar

Att vakna upp av att ha fått slippa gå upp och ge Ella mat...Det är som att gå upp med lyckan i kroppen och känna sig pigg. Härligt och det var det som hände i natt...igen! Ella somnade igår runt 20 och sov till kl.06 idag. Inte ens då när hon vaknade var hon gnällig utan hon låg och tuggade på sina fingrar och gav av världens leende när jag gick in till henne. Sötnos.

Igår kväll fick jag iväg mig själv också på ett Body Combat pass och det var riktigt bra. Dock är jag inte bra i min rygg/skuldra/nacke så det kändes när jag slog med högersidan. Boxen skulle jag inte fixa i dagsläget. Tyvärr. I kväll blir det ett Body Pump pass också. Känns gott och jag är på ett strålande humör när jag kommer hem istället för att vara sur på kvällen för man har bara tjatat hela eftermiddagrna på barnen. Theodor är verkligen i minitonåren som det så fint kallas och provar om man får säga jävlar, fuck you, fan och hur långt man man driva sin mamma till vansinne genom att ha en otrevlig attityd och snäsa ifrån. Undrar hur det är att ha tonårsbarn??! Ville är konstant gnällig och inte mycket skratt på eftermiddagarna hur mycket man än spexar. Till slut slänger man på en film och in med nappen i munnen bara för att... för att man helt enkelt inte orkar höra på gnället. Ella är glad för det mesta men är hon inte tillfreds så lägger hon av ett riktigt tjut. Inte gnäll utan tjut. Sirener i USA typ.
Men ofta är hon glad och jag hoppas innerligt att denna glada lilla tjej kommer fortsätta såhär.

Idag ska Theodor få ha hem en kompis som vi ska hämta på förskolan och jag ska göra riktig husmanskost till barnen (och frun så klart) - Biffar/köttbullar, potatis och gräddsås. Har lite ångest av att träna i kväll också för att i morgon kväll är jag inte heller hemma. Ska till Växjö och lämna Theodor, hämta en fåtölj hos min mormor som vi ska ha här hemma och sedan sover jag hos...hmm..Syrran kanske? Har inte frågat men nånstans finner jag en säng i alla fall :-)


I helgen (lite sena bilder) var vi på kalas hos Villes kompis Aston som fyllde 2 år.
Hipp hipp hurra för Aston



Lilla gladfisen i shabby chic-stil tack vare den fina dregglisen
jag köpte på mässan. Köpte tre stycken och det fanns
så många fler som jag ville ha. Kolla in dregglis.se här!




Mor och dotter-mys
Ella älskar att vara nära och har alltid gjort.
En riktig liten mysa, vilket vi inte är vana vid.
Varken Theodor eller Ville var såna.
Tjejigt kanske? ;-)


Kram!

2 kommentarer:

  1. Kolla in hemmapasset jag skrivit om idag. Ladda ner appen Tabata och KÖR!!!!

    SvaraRadera
  2. varför skulle det vara tjejigt?

    SvaraRadera