In my life

In my life

söndag 27 november 2011

TÄVLING - SMÅFOLK


1 advent är över och den togs med storm kan man ju lugnt säga. Här i skåne har det varit klass 3 varning och det blev strömavbrott med massa tända ljus överallt under kvällen.

Nu är det i alla fall måndag och dags för en ny tävling!
I samarbete med things we like och Småfolk kommer jag att lotta ut två olika set i stl.98/104.

Det du behöver göra är att skriva i kommentarsfältet vilket av seten du skulle vilja vinna, samt vad du tycker det bästa är med julen!?

Lätt som en plätt och du är med i utlottningen av något av de bägge seten :-)






Vill du vinna setet med klänning i plysch, "kompiströja" och leggings...





....Eller vill du vinna detta setet med mörkblå jeans och en söt pingvintröja
med vinterlandskaps tryck?




Perfekt som julklapp till småfolket i din närhet!

Lycka till!

31 kommentarer:

  1. Det bästa med julen tycker jag är när alla sitter klistrade framför Kalle anka på julafton:) och Nör barnen öppnar sina julklappar. Jag vill gärna vinna klänning setet.
    Puss sofie

    SvaraRadera
  2. Jag vill vinna klänningsetet.

    Det bästa med julen tycker jag e att se barnens glädje i deras ögon när tomten kommer. Och att alla nära o kära träffas o äter gott

    SvaraRadera
  3. Jag är med. Jag skulle vilja vinna det lila.

    Jag tycker att det bästa med julen är att man sitter tillsammans hela familjen och umgås och myser. I min familj försöker vi faktiskt koppla bort julstressen och bara umgås.

    SvaraRadera
  4. Jessica S Göteborg27 november 2011 kl. 23:23

    jag skulle vilja vinna det blå setet.

    Det bästa med julen är att man får träffa alla man älskar och bara umgås med dem utan stress och barnens lycka över att se paketen under granen är ganska oslagbart med.

    SvaraRadera
  5. Det bästa med julen är barnens förväntningar och glädjen i deras ögon på julaftonsmorgon. Att kunna sitta med de man älskar allra mest och äta god mat och ha en trevlig avslappnad stund tillsammans.

    Jag skulle vilja vinna det lila setet =)

    SvaraRadera
  6. Jag älskar allt med julen; förberedelser, granen, förväntansfyllda barn, umgås med släkten osv men om jag ska välja en sak så blir det att mina äldre barn är lediga från skolan så vi kan mysa tillsammans i flera veckor!

    Jag skulle vilja vinna klänningssetet.

    Jessica
    jessica.mork@hotmail.com

    SvaraRadera
  7. Det bästa med julen är allt pysseloch att sedan bara sitta och mysa i allt det ljusa fast mörkret är så tryckande utifrån. Min sons och alla andra barns uttryck när de ser allt det fina ochfår vara med och fixa med de vuxna. Som närjag och sonen bakade pepparkakor på golvet igår (precis som pippi gör). Det är helt enkelt mys och njutning för mig och min familj.

    Jag skulle vilja vinna det blå settet.

    I väntan på en underbar jul// Wenche Lindell
    wenche_lindell@hotmail.com

    SvaraRadera
  8. hej, klänningssetet ska ju komma hit ;))
    det är förberedelserna och längtan innan julafton som är det bästa ;))
    lisa

    SvaraRadera
  9. Jag älskar julen det är sån mysig stämning överallt,alla är oftast lite exrta trevliga:). Älskar pysslandet och bakandet och att få mysa med familjen,det här är andra året med våran dotter så det är extra mys och kanske har trollet i magen tittat ut innan självaste julafton ;).
    Det lila sättet hade suttit som handen i handsken på dottern till jul :)

    Kramar Sandra
    sandra.v.a@bornet.net

    SvaraRadera
  10. Det bästa med julen är gemenskapen med människor man älskar runt om sig. Hur det lyser i barnens ögon när de ser sina paket. All kärlek och lycka av att vara en familj <3

    Det blåa setet vill jag vinna :)

    Gabriella Awadis

    SvaraRadera
  11. Jag skulle gärna vinna setet med klänning till Minja.
    Det bästa med julen är att se alla barnens miner då de öppnar sina klappar, att vara samlade allihopa framför en brasa och Kalle anka, med god mat och julgodis, och bara ta det lugnt och njuta av den härliga julstämningen.
    Kram

    SvaraRadera
  12. Hej Lolan!

    Freja vill vinna det första setet med klänningen! Underbart mönster och färger! Freja lovar att växa i det till sommaren!
    Det bästa med julen är adventstider. Julstjärnorna som äntligen får lysa upp det mörka dystra i fönsterna, levande ljus, småtomtar, pynt och inte minst julbakning! Doft av lussebullar och nygräddade peppisar från köket! Där framför en hägrar julafton, snart snart... Kram på er!

    SvaraRadera
  13. Jessica med E pojkarna28 november 2011 kl. 01:41

    Hej.
    Det bästa med julen är att vara tillsammans, mysa, pyssla, baka. Vi har bojkottat julstressen med att spendera pengar på massa onödiga grejer. Vår minste skulle bli jätteglad för den fina pingvintröjan och de matchande byxorna. :)

    Kram på dig och fina familjen

    SvaraRadera
  14. Hej söta du,

    jag skulle vilja vinna det blå settet- det skulle passa Aston perfekt:=)

    Det bästa med julen är att åka pulka i snön (om det blir snö!) och att dricka glögg!

    KRAM MIMMI

    SvaraRadera
  15. Mitt brorsbarn, min guddotter - kärt barn har många namn,
    mitt hjärtegull, min älskling - att bara ha henne i min famn.
    Hon bor kvar på Öland, jag flyttade långt bort,
    till julen ska jag hem dit, jag hoppas tiden dit blir kort.
    För det är det bästa med julen, att komma hem till Elvira,
    att kramas, skratta och busa, att känna kärlek och julen fira!
    Just i den lila dressen skulle hon vara så vacker och så rar,
    jag önskar så att jag till Öland med dessa kläder far!

    SvaraRadera
  16. Hej Lola!

    Det bästa med julen är att få vara med familjen och se hur lyckliga mina två trollungar är. Se deras glädje och spänning över tomten, paketen och allt runt om. Det är lycka!

    Wilma skulle gärna vilja att jag vann klänning setet till henne.

    Kram

    Madelene Blomqvist
    stefan.hermansson@bredband2.com

    SvaraRadera
  17. Hej!

    Jag vill gärna var med och tävla, och vinner jag vill jag helst ha det lila setet.

    Det bästa med julen är att de lediga dagarna är så pass många att man kan slappna av- "gör det imorgon....". Att sitta framför brasan, titta på julserier och äta pepparkakor med ädelost istället för att planera och fundera på morgondagen :)

    Må gott!

    SvaraRadera
  18. Det bästa med julen är all gemenskap, dofter av saffran, pepparkakor, hyaciner,clementiner etc! Julen är frid för mej. Den tradition jag älskar mest! Pynta julgran, Kalle Anka, julgodis, glögg ... Jag kan fortsätta i oändlighet!!

    Skulle jag vinna skulle jag önska setet med blå jeans o tröja som hade suttit som en smäck på min älskade prins Emanuel!!!!

    SvaraRadera
  19. Hej!!
    Klart jag vill vara med och tävla och vinna klänningsetet.

    Bästa med julen är att man träffar familje som man myser med och att man få äta en massa god mat. Efter ett tufft år så vet jag att det kan gå snabbt så man ska verkligen ta vara på den tiden man får med sina nära och kära. Sedan förväntningarna i barnens ögon när tomten kommer. De har en skräckblandad förtjusning till tomten. Helt Underbart!

    Kram Josefina

    SvaraRadera
  20. Hej Hopp!

    Det bästa med julen är att familjen är samlad och har det mysigt.

    Jag vill vara med och tävla om klänningset till min Lea.

    /Kalle

    SvaraRadera
  21. Hej!
    Härligt att se att julpyntet är framme redan, förhoppningsvis får vi en lika vit jul i skåne som senaste åren och därmed fullbordar julen (tillsammans med familjen såklart).

    Min brorsdotter skulle bli fantastiskt glad över kläningsetet!

    Gustav

    SvaraRadera
  22. Tjenix! Jag vill vinna pojksetet till min Olle, skulle sitta perfa! Jag tycker det bästa med julen är när vi alla äntligen är samlade, myser framför Kalle Anka, spelar rapparkalja och julklappspelet där alla är smått hysteriska över de tokiga paketen hahaha pga att alla mina nära bor i olika städer så det dröjer liksom mellan gångerna då alla ses samtidigt så vid just julen är det magiskt å alla sover över å får umgås långt efter midnatt å sen äta mysig frukost ihop. Lina Hård lina.hard@hotmail.com

    SvaraRadera
  23. Pojksetet skulle sitta fint på min pojk. Jag tycker julmaten, det trevliga sällskapet, spelen och barnens paketöppning är det härligaste med julen. Mvh Johan Hård johan76hard@hotmail.com

    SvaraRadera
  24. Vilket kanonpris, klart jag är med och tävlar! Jag håller tummarna för den lila setet med klänningen, älskar ju småfolk :) Det bästa med julen är helt klart den mysiga gemenskapen och att alla är så glada och förväntansfulla, och det gäller nog faktiskt hela december för man längtar ju efter julen i minst en månad i förväg! Ha en fin kväll! kram Elin elinochalva@hotmail.com

    SvaraRadera
  25. Jag skulle gärna vilja vinna det fina setet i lila till min stora tjej som älskar lila. Och det bästa med julen är helt klart förberedelserna innan, pynta, baka pyssla och bara få det till att bli så där mysigt. Och pricken över i:et är om man lyckas få hela! familjen samlad på julafton. Kram Yvonne yvve_38@hotmail.com

    SvaraRadera
  26. Jag hakar på...
    Min dotter älskar lila, så jag önskar henne det fina klänningssetet!

    Det bästa med julen är att tassa upp tidigt på julaftons morgon tillsammans med barnen och titta på alla paket som ligger under granen. -"Tomten, kom visst genom skorstenen inatt och la alla klapparna under granen!" Nu kan julen börjar...

    SvaraRadera
  27. Min stora kille skulle verkligen förtjäna att vinna då han är en underbar storebror trots sina få 21 månader till lillebror på 3 månader. Det bästa med julen är barnens glädje och lycka som glittrar i deras ögon då familjen är tillsammans och paketuppackning. Och den där skräckblandade förtjusningen över tomten som kommit till alla snälla barn:-) nu håller vi tummarna, seger_milla@hotmail.com

    SvaraRadera
  28. Hej vilken fin vinst!

    Tycker julmaten och julklappsutdelningen är det bästa och givetvis gemenskapen framför en sprakande brasa.

    Pojksetet hade passat bra :-)

    mvh Maria Hoff Olsson
    hoffsan@bredband.net

    SvaraRadera
  29. Hejj,
    Det söta flicksetet hade jag gärna vunnit! :)
    Det bästa med julen är stämningen! När alla tänder sina lampor i fönstrerna, att pyssla, baka och förbereda med allt mys med familj, släkt och vänner och såklart att ha alla man älskar omkring sig på julafton, då alla är glada och bara njuter.
    mvh Fanny Bengtsson
    fannbengtsson@hotmail.com

    SvaraRadera
  30. Jag vill gärna vara med och tävla om det blå setet!

    Det bästa med julen. Var ska jag börja? Mysfaktorn med tända ljus/ljusstakar som lyser upp så härligt i mörkret, alla goda kakor/julgodis man legitimt får baka och äta, barnens förväntan inför tomten och så klart all den goda julmaten.

    SvaraRadera
  31. Hej hej.

    Skulle gärna vilja vinna det fina lila settet, till mitt stora hjärta.

    Det bästa med julen är verkligen ALLT men framförallt att man är ledig många dagar
    sammanhängde som man kan tillbringa tillsammans med familjen.

    Nicklas@sitset.com

    SvaraRadera