In my life

In my life

måndag 7 november 2011

Tisdag morgon

God morgon!

Välling i magen på barnen och ägg i min. Det har blivit en standardfrukost - 2 kokta ägg och knäcke med rökt skinka på, men nu var knäckisarna slut så det får bli en halv avocado istället. Mums!
Har slutat att äta vanligt mjukt bröd. Märker att min mage blir mindre svullen av att inte äta det, så..Lätt val.

Igår körde jag Tabata 2ggr under dagen. Orkade knappt bära mig själv i armhävningarna till slut men det gick. Idag får det bli något annat än burpees. Något förslag på övningar?

Var uppe på vinden igår och hämtade ner 74-kläderna. Då märkte jag vad stor vår dotter blivit på så kort tid. Inte längesen vi lade upp dem kläderna för dem var för små för Ville. Sen fanns det lite nya käder också som jag inhandlade under graviditeten. Kul att kunna använda dem nu :-)

Tävlingen som jag har nu pågår fram till fredag, då jag drar en vinnare. Men håll utkik för redan på fredag börjar en ny tävling med tema barn, så håll ögonen öppna :-)


På fredag ska vi bara ta det lugnt och packa väskorna för på lördag morgon rullar tåget mot Stockholm. Ska bli så kul att komma upp men framför allt kul att få gå på mama-galan. Ska ev träffa Mirka där från "familjen annorlunda". Sen hoppas man ju på en glimt av en o annan pärla i vimlet haha ;-)
Villa ska få vara hemma och mysa med mormor Eva och moster Lovisa med Ella får hänga med oss.
Theodor njuter då sina sista soliga dagar på Teneriffa. Han kommer tillbaka till oss på måndag igen. Säkert solbränd...åhh... Vill också iväg. Det får bli en annan gång :-)

Nähä, dax att rulla vagnen mot förskolan och lämna Ville!


Bus med Ella


Ella i sin jordgubbsmössa



Kram!

2 kommentarer:

  1. Hur kommer det sig att du ska träffa Mirka? Hahaha.. Ida får bära skynke på galan då du går lös med kameran på kändisarna hahaha...Puss LH

    SvaraRadera
  2. Jag brukar alltid köra fem olika övningar så passet totalt blir på 20 minuter. Då behöver inte alla övningar vara direkt jobbiga heller:) En mix av hopprep, plankan, vanliga situps, ryggresningar, utfallssteg, armhävningar. Har du pilatesboll finns massa övningar att hämta där också. Ibland kör jag även Tabata utomhus och då brukar jag lägga en av övningarna som löpning, alltså 20 sekunder löp, 10 vila osv. Hoppas något passar dig!
    Tack för din blogg också!

    SvaraRadera