In my life

In my life

onsdag 16 november 2011

Onsdag och lite fix

Idag har varit underbart väder. Soligt men kallt. Ganska så skönt ändå. Typiskt fint vinterväder...bara snön som fattades. Jag längtar faktiskt lite efter advent nu och allt som hör julen till men jag längtar inte till att köra vagnen i massa snö. Den är lite tung när vägen luta som det är nu, så när det blir tung snö...hmm.

I eftermiddags har vi myst, jag och barnen. Spelat WII Super Mario och lagat mat. Ville fick kolla på favoriten Pippi och Theodor kollade på Berts bravader på SVT play. Alltså nu börjar det... Ord som börjar på k och slutar på ulla, sex och annar som den killen nämner i serien. Theodor har fattat vad ordet K betyder men han säger inte rätt. Låter lite gulligt men man kan ju inte skratta, då jag säger att man inte får säga det. Svårt det där... Knurra är det nu haha.
Ja, det börjar nu verkligen, stora tester, vad man får göra, säga, utmana begränsningarna mm...

Nu har barnen badat, ätit kvällsmat och vi väntar på Ida ska komma hem sen är det läggdags och vuxentid. Mamma-tid. Bonde söker fru hihi :)


Ella på morgonpromenaden idag



Fixade upp lite vimplar i Ellas rum medan killarna badade :-)



Vimplarna kommer från www.barnvanligt.se


Mina mys-ungar när de är som allra allra bäst


Kram och god natt!

3 kommentarer:

  1. Så fint det blev med vimplarna! vilka mysiga barn ni har. haha jo man kan ibland inte låta bli att skratta när barn säger fula ord, min lillkille pratar ju inte än men de kommer å då kommer de säkert många fula ord ur den söta munnen!

    ha de så bra :)

    SvaraRadera
  2. Jättefint, vimplar gör verkligen skillnad i ett barnrum - det blir så lekfullt på något sätt! Och vilken fin familj ni är, Ella ser ut att vara ett riktigt charmtroll :) Tusen tack för dina fina ord på min blogg, det värmde verkligen och jag blev jätteglad! Angående mina illustrationer så är jag i startgroparna att starta eget företag så förhoppningsvis dröjer det inte allt för länge innan de finns till försäljning! Ha en fin kväll! mvh Elin

    SvaraRadera