In my life

In my life

torsdag 10 november 2011

För många barn på förskolan


God förmiddag!

För en gångs skull skiner solen och då ska jag vara inne och fixilura... men jag kommer nog ut en liten sväng i alla fall. Ska bara duplo-sanera VIlles rum först. Legobitar ööööverallt och lite nappar här och var också :-). Har just lämnat Ville på förskolan och fick veta, eller har fått veta i veckan att det ska tillkomma sex nya barn till hans avdelning. Jag blev inte glad av nyheten. Inte mina två mamma-vänner heller och defenitivt inte pedagogerna på avdelningen. Vi ska försöka få till ett föräldramöte tillsammans med rektorn. NU är det en stabil grupp. Det säger kära lilla rektorn också...men hur stabil blir det om det tillkommer sex blöjbarn. Natta 19 barn, byta blöja på 19 barn, hjälpa 19 barn med maten, klä på 19 barn.
Nä, det är för mycket. Sen är det så noga med tiden när man hämtar. Helst inte en minut över klockan 14. Pedagogerna bryr sig inte om jag kommer tio över. Ja, ibland blir det så när man ska hämta Theodor innan på skolan och dem har något att berätta där om dagen. Då är det inte lätt att hinna till andra sidan byn. Jag tar inte bilen för att hämta barnen utan går och då tar det tid. Inte lång men tillräckligt för att man ska få lite stränga kommentarer från rektorn. Nä, det funkar inte så... Ibland har man en nerskiten bebis också precis innan man ska gå och...Ja, då kommer man inte i tid. Så är det. Nog om det!

Idag ska Ullis komma och måla ett träd på vår vägg bredvid TV:n. Har länge sett det överallt och tycker det är så fint...så nu gör vi slag i saken. Hade nog kunnat måla ett eget träd men perfektionist som jag är när det gäller sånt, så fixar jag min egna lilla konstnär på besök istället hihi. Ullis är bra. Hon är tatuerare dessutom så hon vet vad hon gör. Det gillar vi :-)
Ida slutar sent idag. Torsdagar har ju banken alltid öppet längre. Segt. Men snart har vi en hel helg tillsammans och den ska vi avnjuta på hotell. Lyxhotell. Längtar redan efter frukosten haha.



Ella går i sittskola varje dag mellan 13-15 *just kidding*..
Nä, men sittskola går hon i alla fall i, and she like it!

 Lika som bär? ;-)

 Första tanden den 30 okt...Den andra tanden den 8 november.



På väg till dagis/hemma på mysfilten.



Glöm inte vara med och tävla!

Brädtävlingen går ut i morgon eftermiddag och napptävlingen
drar jag en vinnare på måndag!


Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar