In my life

In my life

lördag 26 november 2011

Skön start på helgen

Hej lördag!

Ganska fint höstväder idag, om så ganska kallt men nu är t.o.m 2 stjärnor i fönsterna uppe. Det fixade jag och Ville i morse efter en god frukost. Ida hade vart och handlat nybakt bröd i Dalbys stenugnsbakade bageri. Ja, bageriet är inte ugnsbakat så klart även om man kan läsa det så...eller jag kanske som skrev fel? What ever, jag tror ni förstår ändå ;-)  Juice och gott pålägg på det när man vaknar av den blötaste pussen från en ny inkommen iskall Ville. Sov morgon fick jag inte så precis men jag gick och sov lite till när Ida och Ville gick upp halv åtta. Perfekt att få somna om efter ett tag. Även Ella somnade om i sin säng och sover än. Hon väckte mig 05.30 och var hur glad som helst och skulle bara bli buren och kolla på sin prickiga låda (röd låda med vita prickar) på sin hylla. Hon älskar den...ska alltid kolla på den och ögonen ler. Sötloppa.

Igår lämnade jag Theodor i Växjö med tåget och vi hade så gymt kul, han o jag. Satt och garvade hela resan, spelade Super Mario på GameBoy och fnissade. Ja, jag var överttrött och Theodor var endast normal haha. 6-årshumor :-)

Idag skulle Ida på Les Mills utbildning i Malmö men det hade blivit något trassel så hon ska nu inte, till min glädje hihi.. En hel dag med sessorna och lillprins. Det blir Malmö och Leos lekland, samt IKEA en sväng. Perfekt att frun ville dit för jag behövde ramar. Kvällen blir bara mysigt hemma med tända ljus och säkert lite adventspyssel... men i kväll ska jag inte äta en enda sötsak. Jag har ätit alldeles för mycket sådan den senaste veckan och jag mår inte bra av det. Magen uppsvälld och jag mår mer eller mindre illa. Usch..

Dax att inta lördagen och hoppa ur de grymt sköna pyjamasbrallorna.

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar