In my life

In my life

fredag 11 november 2011

Nyheter i Ellas värld

Idag har Ella fått prova två nya saker, att hoppa i hopp-gungan och att få smaka en ny maträtt.
Men vår lilla donna är precis som vi trodde då hon låg i magen - en liten gourme´t. Banangröt är det som gäller och inget annat. Nu har jag provat 4-5 olika smaker på mat men icke. Hon klöks av varenda en. Hon fick en majskrok efteråt och den gick ner...och två till haha. Ja, en dag lär hon sig nog också att äta så jag är inte vidare orolig. Det hade bara vart kul o får fixa små portionsrätter till henne och frysa in.

Hopp-gungan då? Jodå, den var ball tyckte Ella och tog fart ibland när det kändes rätt sprall i benen haha.
Den fick nog ett bra betyg även om den inte var rolig mer än 10 min. Vi lånade den av Villes dagis-polare igår. Vi hade en men sålde den då inte Ville gillade den alls när han var liten. Svårt det där...Vad ska man sälja och inte sälja? Vad kommer nästa barn vilja ha och inte ha? Ja, man får testa sig fram helt enkelt.

Jag fick en fråga ang snygga CD-ställ i ett barnrum. Själv tycker jag inte om att ha skivor framme. Tycker det är snyggare och mer praktiskt att ha dem i en snygg förvaringslåda. Det finns ju massor med snygga. Med prickar på, stjärnor, fem myror är fler än... , barbapappa eller bara enfärgade. Om man ändå vill ha dem framme så tycker jag att en sån kvadratisk hylla är snygg att ha på väggen. Som ser ut som en låda som sätts upp på väggen. Om man vill ha lite färg kan man ju alltid måla invändigt så det blir som en liten fondvägg i lådan med barnens favoritfärg. Det var mitt lilla tycke och tips :-)



Ella in action ;-)



Mat? Nej tack! Majskrok? Jaaaa!!!




 Hoppetihopp!



Om en halvtimme ska jag dra vinnaren av brädan hihi ;-)



Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar