In my life

In my life

torsdag 10 november 2011

sNaRt KoMmEr ToMtEn

Ja, nu är det inte så långt kvar till julen. det är dock 1,5 månad kvar men det går fort! Vi ska vara hemma hos oss denna julen och vi har alla barnen hos oss så det blir en mysig jul.
Första, allra första julen jag är hemma i mitt eget hem med hela min familj sedan jag var 5 år tror jag.
DET ska firas och det har jag nog byggt upp i mitt lilla huvud omedvetet, för jag har sagt till Ida att det ska vara allt fixat o klart långt innan och det sista ska inte stress-göras utan allt ska göras lite då o lite då så allt är klart på julafton. Jag har köpt jultidningar, Pernilla Jul, googlat och köpt fina julklappspapper. Denna julen är till för att firas ordentligt...Fr.o.m i år och i fortsättningen.... Julen är mysig när den väl är tycker jag. Sen efter nyår kan det bli vår igen :-)  Tycker det är synd det ska vara så grått o trist ett halvår för att sen få njuta av värmen två månader. Tre om man har tur eller en om man har otur. Det hade vi i somras.

Julklappslistorna är på uppbyggnad och här kommer lite som jag tänkt på till barnen om ni släkt läser ;-)

Theodor (detta har han önskat sig själv):

- Pyjamas (svårt med storlekar men just nu har han 122/128)
- Kallingar 122/128) Han gillar bara boxerkallingar.
- T-shirt med något coolt tryck
- Rosarutig skjorta...eller bara nåt med rosa i (128)
- Bakugan (bollar som blir en drake...finns i leksaksaffärer)
- DVD-film med smurfarna
- Lättlästa böcker om en skolklass, finns på Åhlens...Han har boken Tandligan men önskar sig de andra).
- Ringklocka till cykeln
- Biobiljett
- Presentkort på BR eller H&M (ja, han har själv sagt det...gillar ju kläder :-))
- Shorts att ha i gympan


Ville:

- Pyjamas (98/104)
- Strumpor (25/27)
- DVD-film Alfons Åberg
- DVD-film Stora maskiner
- Traktor ( i tålig kvalité pga att den kastas ibland)
- Motorcykel
- Liten snowracer-pulka med ratt
- Färgade blyertspennor (han vill inte ha kritor och för liten för tusch)
- DUPLO polisstation eller polisbil
- DUPLO Blixten Mcqueen


Ella:

- Pyjamas (80)
- Någon rolig leksak att trycka på med ljud/ljus
- En munkjacka/kofta (74/80)
- En stor elefant-sparbössa (sån retro som fanns på sparbanken förr)
- Svart kjol eller klänning (så hon kan ha alla sina färgglada strumpbyxor) (74/80)
- Blöjor (stl.4)
- Rödvita mockasiner från P.O.P (20/21)
- Enfärgad benvit/kritvit/ljusrosa body (74/80

Ja, det var lite av det som jag vet barnen behöver/önskar sig. Ella har det mesta och hon leker ju inte med något nu heller precis, sen kommer nog stekspaden vara lika kul som en leksak för 400 spänn, om inte roligare. Ville gillar fortfarande köksredskapen mycket och han är två år så... Det lär nog bli dyra klappar om några år, så lika bra att ligga lågt då man inte behöver köpa sina barn materiellt men alla föräldrar är olika och jämfört med många har våra barn väldigt lite leksaker. Men för dem räcker det gott och väl. De leker ju inte med det ändå. Bättre att köpa såna leksaker som man verkligen vet att dem leker med. Resten bara ligger... I alla fall hemma hos oss. Nä, hellre köpa någon rejäl klapp än massa småskit.
Det är min åsikt :-)
Hur resonerar ni när det gäller julklappar, leksaker och annat till era barn?


Nu ska jag måla träd...Yes, Ullis och Madde har vart här nu och trädet är uppe på väggen så nu ska jag bara fylla i det :-)


Kramen!

2 kommentarer:

  1. Vi har sagt till våra nära och kära att inte köpa en massa till Theo. Han kommer ändå gilla pappret och snöret bäst denna julen....:) Håller me dig om att de är bättre me en riktig grej än massa småskräp som bara ligger sen.
    PS. Va fint ni gjort Ellas rum. Hennes födelsetavla va ju kanonfin...

    SvaraRadera
  2. Detta är första julen på länge som vi inte reser iväg (ska resa till våren istället). Så vi ska vara hemma, bara vi 3! Myspys!
    Synd bara att "vissa" inte accepterar vårt val.... :o(

    Hälsa la familia.

    Kramar Maria m fam

    SvaraRadera