In my life

In my life

söndag 6 november 2011

Husägare

Jag har sedan jag var liten, säkert 9-10 år alltid velat ha ett skåp som jag kunde inreda till ett dockhus. Ett gammalt skåp med glasdörrar, typ ett vitrinskåp med rektangulära "fack" som kunde bli rum. Få måla, tapetsera, göra möbler, köpa möbler...Ja, inreda ett dockhus med andra ord. Jag fick aldrig något dockhus och jag har aldrig kunnat släppa tanken att fullfölja mn önskan. Jag har många gånger gått i leksaksbutikerna och tittat på dockhus-inredning och alla fina tillbehör och önskat att jag fick ett barn som jag kan göra ordning ett hus till. Vet ni vad? Lyckan kom över mig igår kväll när jag än en gån satt och tänkte på dockhus och på att jag nu har en dotter. Inte för att hon kanske vill leka med dockor, men man kan ju hoppas ;-)  Vi har gett dockor till både Theodor och Ville men icke... Det är inga dockor i deras lekvärld.

Jag tittade på webbshoppar vad ett hus kan kosta och kollade på blocket... Hittade ett nytt Lundby dockhus som knappt inte var lekt med, för 200:- Taget!
Nypris ligger de på ca.500-600:- och detta såg jättefint ut. Sen ska man ju ha inedning men det kan ju dixa lite då och lite då... Ella är ju ändå för liten för att leka med det nu. Kanske när hon är 3 år. Så jag har ett nytt projekt - Renovera ett hus! :-)  Det riktigit spritter i mina pysselfingrar. Äntligen ska min barndomsdröm få slå in. Jag ska få ha ett dockhus i mitt hem.


Här är huset som ska bli Ellas


Bild tagen från Google på inrett hus. Men här ska det målas om och fixas.
Och så klart två mammor och några barn haha ,-)

En annan skatt jag blev kär i var denna söta dockvagnen nedan....Ååh...
God Gud, gör så att Ella gillar att leka med dockor! Jag hoppas så. Jag hade en bebisdocka, stor som en 3-månadersbebis och den behandlade jag som en bebis fram till jag var 12 år haha. Joo, det är sant.
Jag älskade min docka och ville så gärna bli mamma. Så jag övergick från min docka till att bli barnvakt i samma veva haha. Mycket bra övning hade jag fått i alla fall :-)
Victor hette min första lille kille jag passade, då jag var 11 år. Nu är han snart 21 och jobbar som vakt utanför slottet i Sthlm. Känner man sig gammal? Ja, det gör man. Jag.
Ska eventuellt träffa Victor nu till helgen när vi åker till Sthlm. Det är nämligen hans mamma som ska vara barnvakt åt Ella när vi ska gå på mama-galan. Nu får hon ta igen för alla gånger jag har suttit barnvakt ;-)

Kram!

1 kommentar:

  1. Hahaha.. Vi har verkligen samma tänk. Har oxå alltid velat fixa ett dockhus å Vera var aldrig riktigt intresserad men så fick vi ett sånt dockskåp typ som ditt fast med pool å staket som står och väntar på att få bli fixat å den där briovagnen bara lyste i ögonen på mig och syrran då vi såg den på lekia och jag utbrast Åååå kan man köpa en sån redan? Hahaha... Så jäääkla fin. Puss Lh

    SvaraRadera