In my life

In my life

tisdag 29 november 2011

Det blir aldrig som man tänkt sig

Jag är sällan sådär trött så man vill lägga sig kl.21 och är man det så blir klockan ändå halv elva innan man är i säng...men idag vaknade jag med huvudvärk och den höll i sig hela dagen, jag var "duktig" och la mig kl.21 o kollade film och släckte lampan 1,5 timme senare för att Ville var ledsen och fick ligga mellan oss...så vaknar givetvis Ella också och inte vill somna om, så nu är man upp lik förbannat och klockan är snart halv tolv. Är inte detta typisk så säg?! Ska f*n inte lägga mig tidigt för man blir bara irriterad när man inte få somna i alla fall. I morgon ska jag inte göra ett skit när barnen är lämnade. Ska sova med Ella och bara gå runt i  pyjamasbyxor tills det är dax att hämta killarna halv två. Man känner i kroppen att man måste få sova mer än 5-6 timmar. Jag klarar mig på det, men ibland måste man få sova lite längre annars tryter humöret...som nu. Nu har jag kommit in i andra andningen dessutom så nu är jag jättepigg. Typiskt.

Idag har jag i alla fall gjort pepparkaksdeg som står till sig nu i kylen över natten, så i morgon när killarna är hämtade så blir det god doft i hela huset och så lite julmusik på det ;-)
Ella har suttit ostadigt fram tills idag typ...I kväll att hon så fint och tog emot med handen då hon var på väg i backen. Hon var överlycklig och tisdagen den 29 november öppnades en ny sitt-värld för Ella :-)


Dagens kiddos i kläder från Me&I och P.O.P
Mysigt att ligga på köksgolvet när mamma fixar undan frukosten...

 Kikade in i Theodors klassrum idag som var full av granar.
Theodors gran är inringad. Så fin så ;-)

En hand-gran hade de också gjort. Finare IRL än på bild dock...
FIngertopparna är inte gråa utan glittriga, vilket syns lite dåligt.

Dagens bagare i köket - pepparkaksdegen görs redo!

...Medan lillfjun ligger nöjd på golvet o "sjunger"

Dagens lärdom - SITTA = Nöjd ;-)
Pyjamas: Lindex


Kramen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar