In my life

In my life

torsdag 24 november 2011

Barn till salu

Vilken dag! En trotsigt stöddig 6-åring och en trotsigt skrikande 2-åring äri nte alltid den härligaste kombinationen och idag, idag var jag nära att inta blocket.se. Det gick nog inte 3 minuter mellan tillsägelserna, skriken, "men jaaag hade den", "sluuutaaa", "min min min" ,"uuäähhhh"........osv osv... Så står man och smyger på dem och de är precis lika retsamma haha. Ja, nu kan man ju skratta när de sover och det är lugnt men innan var det inte lika kul.
Sen lilla Ella som ligger och kollar med sina stora ögon och brorsorna som springer rundor och gapar. Det vände dock efter 5 timmar (wow) och de blev lugna och snälla. Lugnt drog över dem på något vis innan läggdags och innan Ida kom hem, så svårt för henne att förstå när jag säger att de varit en jobbig em.
NU sover dem i alla fall, alla tre och jag också snart.. Är jättetrött. Ella har kommit in en någon orolig period där hon vaknar om nätterna och gråter men lugnar sig då man tar upp henne och vaknar hon inte då så vaknar hon runt 04 tiden av att hon är helt blöt på ryggen av att blöjorna läckt. Stackarn :-(
Bara till att byta men vad händer då? Jo, hon blir så klart klarvaken och vill inte somna om sen.
Härligt att gå upp den tiden om morgnarna ;-) not...

Nä, dax att hoppa i säng så man vaknar "utvilad" i natt.

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar