In my life

In my life

måndag 21 november 2011

Lite av varje

Ny vecka och bara några dagar tills det blir ljusare igen (i alla fall i fönsterna). Helgen har varit väldigt bra med glada barn, umgåtts med vänner, ätit god mat och bara haft det allmänt familjemysigt.
Idag blir det lugna gatan medan jag i morgon tänkte inta Malmö för att hitta några klappar till. Jag hade egentid igår kväll och det blev 45 min massage. Sjukt skönt och välbehövligt om man säger så. Hon sa jag var stel i hela ryggen. Stel ner i svanken och knutor, sammanställda massor av muskelceller som blivit klumpar i hela ryggen upp till nacken. Inte konstigt jag har haft värk och har.. Men nu ska jag gå regelbundet så jag hoppas det lättar upp och bibehålls om jag går någon gång i månaden.

Jag sa till Ida igår att vår vagn....Ja, nu är vi där igen haha. Vagnproblematik = I landsproblem :-)
Grejen är att jag (läs vi) är jättenöjda med vår vagn på alla sätt utom ett, som jag har tänkt på nu några dagar. Den är väldigt tungstyrd när bägge barnen sitter i den. Lutar vägen lite så får man verkligen ta i för att hålla den rak på trottoaren och det tar på bl.a. axlarna och handleder. Det är en nackdel och då hr jag tänkt...Hur blir det när det blir tung snö att köra i!? Nä, det insåg jag att det kommer inte funka. Så har man bråttom till skolan och förskola på morgonen och alla barnen ska med.
Så igår tog vi ett klubbat beslut innan John Blund kom, att vi säljer helt enkelt vår vagn och köper två andra. En singelvagn med ståbräda till Ville och en syskonvagn (en traditionell med fyra hjul) som vi kan ha till förskola, affären, promenader mm... en som är lättstyrd i vinter. Typ en Emmaljunga Nitro. Vi hade en sådan till Ville när han var bebis och vi var nöjda så en sån kan man ha bara sådär...
Sen velar vi på en singelvagn men jag gillar iCandy, city select city men den har för små hjul både fram o bak så en nackdel där... Hmm, ja det är svårt det där med vagnar men man vill ju ha en man trivs med och som passar barnen framför allt. Nu kom jag på ännu en nackdel med vår vagn.. Den är för kort för att Ville ska kunna ligga ner och sova och då är han bara 2 år fyllda och inte en speciellt långt kille. Så det är också dumt med den. Ja, vi får spana på vagnar.. Något förslag på en bra vagn? Vi vill inte ha lufthjul.




Vår lilla pärla

 Theodor hjälpte mig att baka lussebullar igår. Många olika former blev det :-)


Efter baket blev det mys framför bolibompa. Så goa när de vill sitta nära och mysa.
 ...Tänk när alla tre hoppar upp i soffan hihi. Ella nöjde sig med en Poo-figur
hon fick av Theodors kompis. Det var kärlek vid första ögonkastet till Poo.


Ville var glad idag vid lämningen. Han brukar vilja följa med mig och bli ledsen de första minutrarna då jag gått men idag ropade han: "Hej barnen!" när han kom hihi. Sen busade han med fröken S och efter det hittade han en traktor med släp - LYCKA!


Dags att inta dagens uppgifter - bara vara!

Kram

2 kommentarer:

  1. Hej... Fick den fina dregglisen idag. Han ska få inviga den direkt... Tack Mvh Caroline

    SvaraRadera