In my life

In my life

måndag 14 november 2011

Årets mama gala 2011 på Berns Salonger

Efter ett stressigt och fullspäckat dygn i Stockholm är vi nu åter igen hemma i Dallan. Det var ett roligt, trevligt, charmigt, gott och glamouröst dygn vi fick till denna gången. Tack vare varandra, underbara vänner, fin släkt och så klart det vi åkte upp för - Årets mama gala!
Det var lite synd för vi missade själva minglet på slutet med alla kändisar pga att vi var tvungna att rusa till Arlanda express för att hinna med tåget och rusa kan man verkligen säga att vi gjorde haha.
Vi sprang från bussen upp till Maria (barnvakten) och jag drog av klackskorna till slut och sprang barfota i klänning och jacka (snyggt...not). Upp och hämta Ella, packa ner alla grejer och ner till busshålls-platsen igen på 13 min. Tror ni bussen kom? Rätt! Det gjorde den inte!
Vi var 4 min innan den skulle gå men efter att ha väntat i 7 min extra insåg vi att vi inte skulle hinna vänta så vi tog resväska och barnvagn och sprang till stationen. Ella jättenöjd för det gick fort liksom haha. Vi missade så klart det expresståget som vi hade planerat in så bra att vi skulle ta för att hinna checka in, så efter lite svordomar kom det ett nytt tåg och sedan var det till att kuta genom flygplatsen också. Givetvis fick jag inte ta vagnen upp för rulltrappan upp till gaten (det var en bom i vägen) och det ekade FAAAN från oss båda i kör och då pekade tre personer samtidigt åt ett håll - åt hissen. Ida tog rullisen och jag sprang till hissen. Väl uppe skulle jag läsa på skyltarna vart jag skulle och då sa en man "hon sprang däråt" haha... Kändes som i en romantisk kärlekskomedi när den ena jagar den andra på flygplatsen. Vi hann i alla fall och med oss hade vi en trött men ganska glad Ella. Hon somnade fint på planet och sov hela resan hem medan jag och min älskade fru smidde planer ;-)

Galan då, undrar ni?! Jo man tackar! :-)  Den var glamorös och man kände sig lite viktig när vi gick in och upp förbi alla fotografer då någon säger "Carola?" Då var det webbredaktören på mama som sa jag och Ida skulle fotas. Lite kul :-)  Så dagen till ära är vi med bland de få mingelbilderna på mamas webbsida www.mama.nu
Såg två av de andra hjältemammorna och tog tag i dem o började prata. Mycket trevliga bägge två. Bytte även några ord med Mirka (från familjen annorlunda) som väntar deras 11:e barn om en månad. Det var snittar, vin, skumpa, montrar, goodiebags , en jättebra och rolig konferencier. Modevisningen missade vi halva och så klart minglet....Hade så gärna velat säga ett par ord till härliga Laila Bagge och Lotta Gray som ju var hemma hos oss och intervjuade inför just Årets hjälte-mama.
Vinnaren av hjälte-maman blev en mycket värdig vinnare - Matilda som har en sjuk liten Hugo hemma.
Grattis alla mammor som vann och pappan som blev årets papa.




Tjejligan på väg till Stockholm

Ella hade det gott på golvet i sin åkpåse :-)

Väl framme var det lunchdags... Ella kollar
in Vapianos meny om det är något att ha.

Dock blev det chow chow istället (eller hur det stavas) tillsammans
med mina fastrar och kusiner. Mycket trevlig kväll.
Nette, Jenny och Jessica...

Mor och dotter - Jessica och Nonne

VI - OSS - KÄRLEKEN

Å så lillhjärtat på morgonen innan frukosten
Härligt god hotellfrukost var det!

Två timmar senare var det lunch haha. Smäckte i mig
en sallad på Vapiano som fina Lovisa bjöd mig på.

Och sämre var vi inte än att vi delade på en
dessert efter den nyttiga salladen.
Mycket gott och mycket trevligt!

Chillar på galan innan galejet satt igång

Mitt i minglet - vi kände oss hemma :-)
Jag bara älskar sånt här!
Jag var nog kändis i mitt förra liv haha
 Tre av hjälte-mammorna


Konferenciern och webbredaktören


Det kunde varit jag ;-)
Men jag är sjukt nöjd och känner mig som en vinnare
över att ha fått bli nominerad av ca.600 personer.

På flyget hem... En nanig liten sessis

..och en nöjd fru! :-D

Denna bilden fick vi under kvällen.. Ella med Victor.
Det är Victor som jag hade premiär för barnvaktsrollen
då jag blott var 11 år gammal...sen rullade det på.
Nu är Victor 21 och fick hjälpa mamma Maria att
ta igen gamla nätter på 90-talet ;-)


Mamas mingel-bild på oss


Kram på er!

5 kommentarer:

  1. Väldigt fina bilder på er. Måste fråga vart kläderna kommer ifrån som Ella har på sig, det med hjärtan strumpbyxorna ??

    SvaraRadera
  2. sv; Javisst skulle jag kunna fixa det. Bara en header, 30kr ? :)
    Du kan maila mig på e-berg@live.se så kan du ju berätta om hur du vill ha den och så. :)

    SvaraRadera
  3. Yvonne: Det är från Lindex de kommer. Hårbandet från City Gross faktiskt :-)

    //Carola

    SvaraRadera
  4. Vilken helg!! Å va fina ni var, alla 3! :o)

    Kram Maria m fam

    SvaraRadera