In my life

In my life

torsdag 10 november 2011

Skötväskor

Jag fick en fråga angående skötväskor. Snygga och praktiska. Om jag hade några tips på några sjyssta och jag kan personligen tycka att specifika skötväskor är överskattade. De har kanske ett och annat extrafack för blöjor och flaskor men jag tycker de ofta är rätt dyra för man bara ska ha det till just en skötväska.
Tex. Skip Hop har de (enligt mig) snyggaste skötväskorna men att punga ut 800:- på en hade jag aldrig gjort. Onödigt är min åsikt. Det finnsså många andra snygga väskor på marknaden som går precis lika bra att ha som skötväska. Jag har haft barn och skötväska med mig sen 2005 och jag har klarat dessa 6 år galant med en snygg Nike bag. Ett stort fack där det får plats både vällingburk, flaska, gröt, extrakläder och varmt vatten på termos till Ellas välling. Ett fack vid sidan om där det lätt får plats åtta blöjor (och mer än så behöver man ofta inte om man ska vara iväg en dag). I ytterfacket har jag alltid viktiga lappar, bvc-bok och nappar. Det är det jag behöver med mig men alla har olika behov.
Nu har jag dessutom två blöjbarn och ändå räcker min vanliga bag till. Perfekt! Dessutom är det halva priset på inköpet än på en traditionell skötväska.
Men alla väljer olika och alla har olika smak (som tur är), men det är vad jag tycker och det var ju jag som fick frågan ;-)  Men kommentera gärna om ni har några andra bra tips!



Svea väska från Nelly 399:-

Dessa sportväskor nedan kommer från Stadium
och kostar 399: dem också



Skip Hop skötväskor (finns fler färger och mönster).
Finns på babyshop för 799:-


Lycka till i skötväskdjungeln! :-)

6 kommentarer:

  1. Tack för tipsen! :-)

    SvaraRadera
  2. Svea väskan e snygg,den har jag. Men inte som skötväska. Har en Golla data väska hehe....!

    SvaraRadera
  3. Kan hålla med dig fullständigt, alla väskor går lika bra sen är det ju bara de där "ska ha" begäret som lockar hahaha... Jag själv har med andra ord en svart skiphop men jag vann den på tradera så allt som allt kostade den bara 400:- och utan en skråma så jag hade turen på min sida, hade heller inte köpt den för fullpris. Hade nikeväska då V & T var små och det gick alldeles utmärkt :) PoK LH

    SvaraRadera
  4. Jätte bra tips! Tänkte höra med dig som gillar inredning till barn. Det gör jag oxå men nu har jag lite problem. Min dotter älskar att lyssna på saga innan hon somnar, så jag undrade om du har nåt bra tips på ett snyggt CD-ställ?? Tack på förhand!

    SvaraRadera
  5. Riktigt schysta Svea-väskan vet jag är bra!! :))

    SvaraRadera
  6. Har inte så bra koll på de andra men Svea-väskan vet jag många som använt som skötväska o är riktigt nöjda.. Dessutom perfekt för datorn och allt annat..

    Finns dessutom i en ny variant med diskretare logga.. Superfin!! :)

    SvaraRadera