In my life

In my life

onsdag 7 december 2011

Theodors första julfest på skolan



Igår var det julfest i Theodors klass och det var vi - jag och två klassmamor till (jodå, visst är jag klassmamma haha) hade fixat och förberett och det blev lyckat. Mycket fika blev det och typ allt tog slut innan jag och Sofie (den andra klassmamman) hann sätta tänderna i....kladdkakan vi suktade efter. Sånt är livet. Vi fick skrapa upp resterna haha. Barnen och föräldrarna var glada ialf och det var ju huvudsaken.

Ville var i sitt esse (som jag skrev i mitt tidigare inlägg att han skulle vara). Han var så glad och lekte och hoppade omkring av lycka! Theodor var glad och som pepparkaksgubbe sprang han runt tillsammans med sina klasskompisar och lekte efter att de hade uppträtt. De var så duktiga så och hamnade så klart både i filmkameran och i vanliga kameran. Dock inga bilder från det då det är hela klassen med på bild och jag har inte frågat om lov att lägga upp bilder på barnen så... Ingen Theodor på bild. Försökte fånga honom själv men svårt när det var typ hundra ungar runt omkring hela tiden :-)

Ella flinade upp sig mot alla som sa hej och visade (stolt) sina två små gryn i nederkäken *s*. Ja, hon är bara för go den lilla sessan. Alla våra barn tycker om att vara bland mycket folk och det är jag glad för, då jag själv älskar att vara "där det händer". Ville kommer nog bli klassens clown när han börjar skolan.
Det verkar så och Theodors fröknar såg bus i blicken på vår lille lintott där han skuttade omkring :-)

En lyckad kväll med andra ord!


Ella på väg till julfesten. Fin i kappa och allt :-)


Taggade inför uppträdandet ;-)

Mumsigt fika tyckte Ville...och mammorna

Alltså de där brillorna bör ju bytas ut omgående...
Glömde ta av dem. I don´t like them :-S


Kram banan!

1 kommentar:

  1. Va fina ni är!

    Vet inte om Janni redan sagt det, men vad sägs om måndag vid halv sex/sexl? en mysig kvällsfika på Ilva? kram kram

    SvaraRadera