In my life

In my life

torsdag 22 december 2011

Dan före dan....

Jansson....Köttbullar...Omelett.... Ja, nu börjar suget komma efter årets första OCH sista julbord som sker på självaste julafton. Ibland är jag avis på alla som får gå på julbord till höger och vänster men så vet jag med mig att när jag äter julbord så känner jag alltid samma sak efteråt... "Usch inte sån här mat förrän nästa år igen" medan man är proppmätt, så nu ska det bli gott och är efterlängtat. Glömde laxen...mmmm :-P

Idag har jag haft alla barnen hemma. Första dagen på jullovet och det var rastlöst må jag säga. Ändå tog vi lång promenad, var och lekte och sprang runt men sura trötta miner framåt eftermiddagen.
Vi var även i kyrkan på dop samtal med prällen. En mycket trevlig kille som skrattade åt Ville som spexade till det som vanligt :-)  Allt gick bra i alla fall och den 8 januari är det Ella som ska bli döpt.

Nu är det riktig husmanskost som står på schemat - köttfärslimpa med kokt potatis och gräddsås.
Vuxenpoäng på den ;-)


Ville kollar in julkalendern och käkar äpple i sin favorit pyjamas .-)

Idas stolthet denna julen - ballerinor som hon hittade på Åhlens

Dessa ser barnen fram emot att få äta upp.
Tror dock inte dem är så goda längre ;-)

En tomte i huset

Detta är också väldigt efterlängtat att få äta upp ;-P

Dagens morgonpromenad med mina små änglar...Ja ibland är de änglar, ibland...inte haha

Dalby kyrka. Dopfunten  ser ni där prästen o killarna står.

Lekpaus på Theodors skola




Denna som luktade så gott i affären...Kan knappt inte lukta på den
längre efter min incident på natten, då jag gjorde välling till Ella..
Men istället för pulver och vatten tog jag vatten och sköljmedel!!?
Jag måste gått i sömnen...hahaah


Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar