In my life

In my life

lördag 24 december 2011

Julafton del 1

Vilken dag, vilken underbar julafton. Ja, det var helt klart den bästa julafton på flera flera år....
Mysig kväll innan dagen, alla barnen sov hela natten till julafton, barnens ögon tindrade då de fick se alla paketen på morgonen (sen var det svårt att hålla fingrarna i styr så klart hihi), SJ var i tid (WOW!?), Idas släkt kom på förmiddagen, vi var väl förberedda med mat och allt, alla var glada, Kalle Anka var poppis som vanligt, tomten kom och blev inte avslöjad hihi... (Theodor var säker på att jag skulle vara tomte), alldeles för mycket julklappar, alla, verkligen alla blev nöjda med allt och barnen var glada!
Vi skulle gått i kyrkan på förmiddagen och prästen sa kl.11 till mig (med osäkerhet) och kl.10.30 hörde vi klockorna så det var bara att vända...Även en präst kan snurra till det ;-)
Ella hade fått laktulos för magen så efter ett pruttande ljud sket hon ner hela sig inkl. en julklapp haha. Hon tog sin första julafton med ett brak skulle man kunna säga - skitungen :-)
Jag fick många fina julklappar, sådan jag hade önskat mig så det var perfekt! Bl.a en parfym, ett halsband, två böcker (Bull-bok och leilas cupcakes bok), skrubbvantar, skinnhandskar, en fin termos från Anders Petter, underkläder, pengar mm...
Ida fick mössor (som hon önskat sig), varma vantar, ett namnsmycke (med barnens och mitt namn) och ett surroundsystem av mig, en parfym mm...
Theodor fick lyktor man skickar iväg till himlen, lysrör (partyrör), ett bowlingspel, en keyboard, kläder, verkygslåda, en DJ-mix spelare mm...
Ville fick DUPLO, traktorer, traktorbok (med ljud), en  verktygsbänk och massor med olika verktyg! SOM han grejade och fixade med dessa verktyg sen hela kvällen. Han blir nog snickare ;-)


Tomten har vart på besök med klapparna och lilltomten har kommit på plats.

En första jul (för Ella) innebär så klart många kort framför granen.
Här med storebror Theodor.

Fina jultjejen (i sin fina julklänning innan skit incidenten) :-)

Snörena var poppis ;-)

Moster Lovisa med Ella och Theodor

Ett litet barn fattas. Ville var och hämtade mormor, g-mormor och morbror
på tåget i Lund.

Läser "Boken om Ville" :-)
Morbror Carl har kommit från London, där han bor.

Julklappsöppningen är i full gång!

Sjukt vad mycket paket det var haha...men mysigt tycker jag!

Ella missade sitt första tomte-besök då hon sov, men
go o glad när hon vaknade..ombytt efter laktulos-racet.

Två små syskon har sin egen konversation
(underbart att se)

Carl och Theodor DJ:ar haha

Mina två underbara tjejer *älskar*

Ella i sin pyjamas från polarn som hon fick av oss
i en av julklapparna och sin nya snutte från
Geggamoja också. Den gick hem den med, precis
som den gamla :-)


Kram!

1 kommentar:

  1. Underbara bilder vännen. Jag är ledsen, men jag har verkligen inte haft tid att fota. Vi hade gäster igår och är nu hemma hos min mamma. Sover här till imorn och är först hemma sent måndag kväll. På tisdag. Jag LOVAR! Fast jag kan säga att Wilda är lite avis på Ellas vita klänning (smygtittade). Varför tog jag inte en vit oxå?

    God fortsättning. Kram

    SvaraRadera