In my life

In my life

fredag 2 december 2011

Äventyrslysten

Nu har jag tänkt länge nog och längtat länge nog, så nu i kväll satte jag mig med laptopen i knät och sitter än förvisso... och letat upp vart man kan hoppa tandemhopp. Skydiving. Jag har haft den drömmen sen jag var 13 år och gick i 7:an. Jag hade några drömmar - att hoppa fallskärm, att klättra i berg, att bli aerobicinstruktör (check) och så var det en till men den minns jag inte så den var nog inte så viktig haha.
Men som sagt, instruktör har jag blivit utbildad till, klättra har jag kommit en liten bit på..har gått topprepskurs och kan därmed klättra på klubbar runt om i landet och säkra andra men jag vill komma längre! Å till sist mitt förbannande tandemhopp. Jag vill och jag ska. Frågan är bara när... Ja, har jag inte fått det i present tills jag fyller 35 så köper jag ett själv haha. Yes, I do.

Kollade även lite om skidanläggningar i södra delen av landet. I Ulricehamn fanns tydligen en anläggning med 7 backar/liftar och snowboardpark mm.... Jag ska dra till en backe tillsammans med Nina för min älskade fru tycker inte sånt e kul men jag har länge velat prova på snowboard så det måste jag ju då så klart ;-)
De hade uthyrning också, vandrarhem, stugor mm så det lät toppen. Hade vart perfekt att åka dit och sova över en natt så man kan åka i två dagar.
Någon som har något annat tips om skidanläggning runt skåne trakten så hojta till! Jag vet ju att det finns en liftskylt när man kör nerför Hallandsåsen men jag vet inte hur stort det är där....Någon som vet?

Ja, jag är nog i behov av äventyr för det svämmar över av längtan till att få testa snowboard, motorcross, köra 4-hjuling, hoppa fallskärm, åka i sån där skärm efter båt, åka wakeboard (till sommaren)... Ja, jag vill, jag vill, jag vill!!! Äventyrsskatten is back!

2 kommentarer:

  1. Hallandsåsen ska va hett så här kommer hemsidan: http://www.vallasen.se/ pussen LH

    SvaraRadera
  2. Som gammal gnosjöbo måste jag tipsa om isaberg i hestra i Småland. Tipp topp!
    http://www.hestraviken.se/se-göra/skidåkning-på-isaberg

    SvaraRadera