In my life

In my life

torsdag 8 december 2011

Snö på väg in och mamagalan där jag fann mitt lugn

Julkort hit och julkort dit.... Jag tycker alltid det är lika kul att ta julkort på barnen och skicka iväg men i år blev det lite hattigt och lustigt. Syrran var här i höstas och då tog vi på barnen som vi skulle skicka gemensamt och sen tog jag kort på Ella som ja ville skicka till hennes nära o kära (för hon har ju så många hihi).. sen kom vi på att våra tre barn på ett kort också till resten av vännerna som inte känner syrrans barn. Ja, gud ja...Det blev tre omgångar med foton så att säga och sista gången gick sisådär... Ville är inte den som vill vara med på bild om man säger så. Mutning av pepparkaka gick nästan hem haha.

Så var det då detta med snöstormen som skulle börja dra in över Skåne runt 20-tiden i kväll. Än har jag inte sett en enda snöflinga tack och lov. Bara regn regn regn och blåst på det. Jag och barnen ska ju till Växjö i morgon så det blir till att hålla tummarna på att snön inte kommer i helgen. Mindre kul väglag då...
Har lite planer för helgen så det blir roligt, om vi nu kommer iväg förstås. Blev medbjuden på en kvällsfika nu på måndag med två andra bloggmammor men jag är hemma själv med alla tre kidsen själv så det fick ja tacka nej till. Hoppas på bättre tajming efter jul, då all stress lagt sig bakom mig. Mycket nu innan jul.

Idag i brevlådan låg nya numret av tidningen mama och där såg man...Jojjomän, en bild på mig och min älskade fru mitt i vimlet. Trodde då aldrig jag skulle hamna på samma sida som Laila Bagge ;-)
Fasen va kul det var på den galan! Ler när jag tänker på det och jag åker gärna dit nästa gång också, fast då utan att vara nominerad. Eller man kanske ska satsa på att bli årets bullmamma haha. Hade lätt vunnit ;-)







Ella fick ingen gungpremiär idag. Däremot blev det annan premiär.
Premiär för hemlagad kost - potatismos och biff a´la Pernilla Wahlgren.
Gick det hem hos sessis tror ni?


...............
Mycket skeptisk liten dam till allt vad mat heter.
Jo, banangröten den går ner som en naken rumpa i en vattenrutschbana
men mat....Nänä, säger Ella och hoppar direkt till fruktpurén som dessert ;-)



Kram på er!

3 kommentarer:

  1. hahaha lilla Ella då!
    Va synd att vi inte fick ihop det på måndag, men efter jul så jäklar!! har städat lite i garderoben och hittat två till "Ella-klänningar" tror jag iaf ;)
    ha en mysig helg! kram

    SvaraRadera
  2. Hoppas ni kommer iväg till Växjö! Trevlig helg! Kram

    SvaraRadera
  3. Hihi Ida äter mat så det sprutar ur öronen :-) Skönt Ella tar gröten i alla fall !

    Ja det är ett jäkla skit väder här upp med,nästan så man blåser bort inomhus :-D

    Trevlig helg

    Kram

    SvaraRadera