In my life

In my life

söndag 11 december 2011

Sista dagen i Småland

Då var man hemma i sitt hem igen...Borta bra men hemma bäst. Det tyckte nog både jag och barnen då vi kom hem. Det var inga problem att krypa ner i sängen och sova. Läste en bok, sen somnade killarna gott och Ella efter en stund i sin säng. Då tog jag o packade in bilen. Skönt o ha det gjort i kväll så man lsipper fixa i morgon, så nu är det uppackat och fixat. Resan hem var mindre kul. Ville gnällde och var trött och kastade nappen och skulle ha den om vartannat. Jag mutade med både McD mat och tablettask. Bra så länge det varade sen var det om från början igen... Ella hade ont i magen (hård som hon är) och fick jätteont och behövde byta blöja två gånger på vägen hem i mörkret. Det var bara att köra till en upplyst mack, lägga ut en jacka på marken intill bilen och byta på stackarn. Ja, bagaget brukar ju få vara skötbord annars men där var fullsmockat med grejer så. Just den resan önskade jag att jag hade Ida med mig också.
Theodor var jätteglad däremot och satt och pratade med mig hela vägen hem, ville sjunga julsånger tillsammans med mig och tyckte att jag ofta kommer med sjyssta ideér som han uttryckte det haha.

Helgen har annars vart toppen och idag var vi hos min pappa och hans fru. Ville var eld och lågor när pappa öppnade dörren in till gården där den stora gräsklipparen, motorcykeln och den gigantiska fyrhjulingen står. Han skakade av energi och skulle provsitta allt. Helst på en och samma gång haha.
Pappa tog med honom ut till skogen för att slänga ut lite mat till vildsvinen så de åkte iväg själva på fyrhjulingen medan jag och Ingrid gick en runda med en sovandes Ella i vagnen.
Jag tog jättefina foton (trodde jag) då Ville var överlycklig men såg sen att minneskortet saknades. Kvar i datorn...typiskt! Men som tur var hade jag filmkameran i fickan så det blir minne på film istället :-)


Morgonmys med mina minihjärtan. De sov till kl.08.10 idag *underbart*

Ville provade på att vara trummis för en minut.
Sådär tyckte han nog haha.

På Öster i Växjö är jag uppvuxen och där har vart så
många hus man har tyckt vart fulsnygga i många år men som
nu har gjorts om och blivit så som jag vill bo!
Älskar när det är lite New England stil med brädorna vårätt.
Jättesnygga hus hittade jag på min öster-tur jag tog med bilen.
Detta är också brädorna vågräta men det syns inte på bilden...


En trött miniskatt

Fick ett mms av våra grannar på dessa tjejerna och de tyckte
det var jag och Ida i en bok de hade sett.
Kan nog hålla med om det haha.


Nähä, dax att gå och nana.
I morgon är det ny vecka och på tisdag är det Lucia *mysigt*.
I morgon kommer min älskade fru hem också. Som jag längtat
efter henne och jag har fått samma ord från henne så det ska bli
underbart att ses igen. Tre dagar är länge när man saknar varandra
efter en arbetsdag haha... men kärleken blir desto starkare :-)


Kram och natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar