In my life

In my life

torsdag 29 december 2011

Adios Theto..Vi ses nästa år!

Vaknade med sprängande huvudvärk (dock kl.07.20) men den har gått över nu tack och lov. Tyvärr är jag förkyld med matthet i kroppen så min Tabata träning igår gick inte så bra. Körde halva tiden med burbees och resten med plankan. orkade inte fler upphopp då hostan tog kommando.
Idag har vi varit ute i blåsten och lämnat av Theodor i Lund vid stationen där hans pappa väntade. Theodor ska fira nyår i Växjö och idag skulle han få sina julklappar från pappa m. släkt. Ett X-box kinect vet jag att det var i ett av paketen, så det blir han säkerligen glad för! :-)

Bägge barnen sov på förmiddagen så nu har jag en glad liten kille här hemma som ätit fem biffar med pasta till lunch. "Meee köttbulla mamma"! ;-)
Ella somnade efter en liten olycka. Hon låg och sparkade på en stol som välte och hamnade över henne. Stackars liten... Men det gick bra i alla fall. Inga bulor, inget blod och ett leende kom efter lite kramar av mamma. Inte lätt o vara liten... Tänk så många gånger hon kommer att slå sig.. Tänker på hur många gånger Ville har slagit sig..oj oj oj.... Men sen var han tidig också, den envisa lille killen. När han var lika gammal som Ella nu är, så hade han redan gått sina första 10 steg och krypit en månad. Ella tar det lilla lugna och det är jag glad för! Ville, han hoppar högst upp från sin matstol, uppifrån soffkanten, trappan till ovanvåningen och jag bara väntar på att något ont ska hända så jag håller ögonen öppna och låter han inte hoppa i sängar odyl... Jag hoppade från en säng när jag var liten (3år) och svimmade av när jag landade?! Vet inte varför men ja, jag var nog också lite så när jag var liten.. när jag var 3 bröt jag även foten. Den fastnade i ett rullande cykelhjul så jag blev gipsad från tårna upp lårets ovansida. Mitt i sommaren.

Nu ska jag och Ville se på Teletubbies (jippi haha). Längtar till min fru kommer hem.
Jag hade en önskan i kväll- att få somna till en film i hennes famn. Det bästa jag vet.


Dagens småbarn i sina tröjor från NOVA STAR





Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar