In my life

In my life

onsdag 7 december 2011

En kall lillelördag

Det känns som om snön närmar sig neråt landet men än har vi inte fått se någon flinga. Lite skönt då man ska ut på vägarna till helgen. Ja, förutsatt att det inte blir snökaos men det får vi inte hoppas. Idag var det i alla fall bitande kyla som kändes i hela kroppen och jag tänkte, hur ska det kännas när det är minusgrader?
Har en varm och skön jacka men minns hur mycket jag frös i vintras ändå...usch o fy.

Ella och jag har precis kommit hem från en mammaträff som de har varje onsdag här i Dallan men det var första gången vi var där. Trevligt att träffa lite andra mammor och bebisar så klart. Synd bara att ingen delar ens intresse för att shoppa barnkläder haha. Livet hade vart så mycket roligare då på sådana träffar :-P
Blev sjukt sugen på knaperstekt bacon och äggröra så sagt och gjort - nu ligger det 3 ägg och ½ paket bacon i magen. Lite scary när man tänker efter men gott var det och nöjd är jag :-)

I kväll är det julfest på Theodors skola så han och hans klass ska uppträda med lite sånger och efter det är det fika och julklappsutdelning. Blir mysigt att gå dit hela familjen. Ville kommer vara i sitt esse ;-)

Dax att slå in lite julklappar innan Ella vaknar...




Ville idag när jag lämnade honom på förskolan. Ny poliscykel som
var väldigt poppis




Ella på mamma/barn träffan. En nöjd Ella
i sin sjukt gosiga väst




En bild från i förrgår på mig och Ville när vi var på morgonpromenad
och kollade in alla fina mopeder som Ville tycker.
"Sååå fin, sååå fin" och så klappar han dem...en efter en :-)


Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar