In my life

In my life

lördag 3 december 2011

April eller december?

Regn och blåst, vilket skitväder vi har. Har nir också regnigt och blåsigt där ni bor? Jag vill ha snö nu istället för regn...inte minst för barnens skull och julkänslans skull. Det blir nog ingen vit jul i Skåne i år, det tror jag inte och då kan det vara..men den lär ju komma i januari och stanna till april. Tänk att få ha varmt året om...fy va skönt! :-) Skulle nog tröttna om det var gassande sol dag ut och dag in, men sisådär runt 15-20 på vintern och 25.30 på sommaren. Då hade man kunna få ta på de där varm gosiga tröjorn på vinterhalvåret ändå om kvällarna men hade sluppit slask, snö, iskalla fingrar, frusna kroppar och alla dessa vinterkläder som ska på.
Dem är för mig ett STORT BLÄ! Kanske för att man arbetat på ur och skurförskola och kläderna åkte av och på några ggr om dagen och byttes om för att de blev kalla och blöta och geggiga...Nä fy... Jag är en sommarmänniska upp till öronen :-)
MEN kan just nu erkänna att jag längtar till snön för att få leka med barnen i pulkabacken och att få åka snowboard. Jag tackar för tipsen och Vallåsen var det jag var ute efter igår... har ju sett skylten :-)
Hestra har jag varit i en gång men längesen...men jag gillade stället då i alla fall :-)  Så tack för tipsen!

Nu ska jag ta och slänga mi i duschen innan jag ska iväg på fest - redan kl.17. Trodde det var kl.18 haha... Bra koll man har ;-)  Theodor är på piratkalas hos en klasskompis, så han var snygg som piratkaptenen själv. Ville och Ella tar en middagsvila såååå......In i en varm dusch!

Ha en finfin lördag kväll! Själv ska jag för en gångs skull bli lite lullig, bada i badtunna och äta god mat tillsammans med min fd kollega och alla hennes bästa vänner - GRATTIS R-M!!! :-D


Kram på er!

2 kommentarer:

  1. Nu är vinnaren utsedd! Kolla in vem som vann ett set om mössa och dregglis. :)

    SvaraRadera
  2. Nej, det verkar inte som att det blir någon snö hos oss i år... :/

    SvaraRadera