In my life

In my life

lördag 10 december 2011

Lördag och regnet öser ner



En dag kvar på denna helg som bestått av tre dagar i min hemstad Växjö. Idag hade vi morgonmys med god frukost och Pippi Långstrump. Julkalendern tryckte vi så klart in i schemat också. Har ni sett den?
När vi gjort ordning oss körde vi och hämta min syrra för att sedan köra och hälsa på min mormor. Min lilla mormor...Det känns konstigt att hälsa på henne nu när inte morfar längre finns där hemma. Känns nog konstigare för mig som inte är där så ofta än för syrran som kommer då och då. Jag har bara vart där två gånger sedan han gick bort i augusti och i morgon den 11 december skulle han har fyllt 91 år.
Jag tänder ett ljus för dig i morgon min lilla moffe.

Skulle egentligen träffat min gamla vän Sofie idag också och hennes tre små killar men kräksjukan hade vart och besökt dem så lille Elliot hade fått smaka på äckel sjukdomen. Stackarn.
Så där rök vår träff och vi har inte setts på typ ett år så det var verkligen synd...men jag fick en trevlig kväll i alla fall. Sara, min bästa vän hämtade vi och körde hit, vi hade ost, kex och vin. Pratkväll, bus med Ville och Ella och så klart lördagsgodis för lillprinsi. Sara blev hämtad för en stund sedan av sin Johan och därefter somnade Ville gott efter en flaska välling. Ella nanade tidigare i kväll... Hon har börjat försöka krypa nu de senaste dagarna och i kväll har hon från mage ställt sig i krypposition ett flertal gånger. Ska bli spännande att se när lilla fröken lär sig krypa. Theodor var 9½ månad och Ville var 6 månader. Ella snart 7.

Jag sitter här i valet och kvalet om jag ska gå och lägga mig och nana bredvid Ville eller om jag ska tappa upp ett varm skönt bad i deras jacuzzi här hemma...Hmm... Är svintrött men ett bad innan läggdags är ju inte fel. Speciellt inte i ett stort badkar med bubbel :-)


Mina morgon godingar
Nakenfisen och Ville i tröja från NOVA STAR



Ella hos moster Charlotte
Ella i body från p.o.p och hårband från
Citygross av alla ställen.
Letade överallt och hittade detta av en slump.
Trodde inte CG skulle klå typ Åhlens, Kappahl och H&M
men jodå, det gjorde dem denna gången ;-)

Tomten hemma hos Marina och Håkan har varit väldigt
spännande dessa dagar ;-)


Sara köpte en krabba till sig och jag fick premiärsmaka...
Never again. Nä, det var inte min grej. Tacka vet jag räkor :-)

Crazy little Jamjam

Krypställning del.1

Bus med Sara och att dra i håret tycker
Ella är bland det roligaste hon vet ;-)

Varför släppa ditt fina hår?
Ella i pyjamas från Lindex.


Nähä, nu blir det minsann ett bad innan ögonen går igen...


Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar