In my life

In my life

måndag 19 december 2011

Framkallning av utmattning

Noll energi.
Man lägger sig runt 23, vaknar runt 00.00 för att Ella vaknar, stoppar om, lägger sig, går upp för att hon gnäller och stoppar om, lägger sig, går upp och gör mat men hon vill knappt inte ha så man stoppar om, lägger sig och somnar om...vaknar en timme senare för att gå raka vägen ner och göra mat och hon äter lite och somnar om.
Vaknar igen kl.03.30 och stoppar om, lägger sig, går upp och stoppar om igen för att hon gnäller, lägger sig, håller på att somna då man tror att hon somnat och då kommer gnället så man går upp igen med irritation och stoppar om. Det blir tyst... 04.30 kommer gnället igen och efter 2 omläggningar skiter jag i det och går upp för dagen.
Hmm...Trodde jag var uppe ca.5 ggr men det inser jag ju att det är ju fler. Inte konstigt att energin är borta för träning och för att man är irriterad på gnälliga ungar framåt kvällskvisten.
Och i kväll ska jag iväg så jag tänkte jag kunde vila på fm men kom på att vi ska till familjerätten ang Ellas adoption så det blir ingen vila. Fan. A ja..bara att gilla läget men som sagt. Man har all rätt att vara irriterad ibland när det är såhär. Ibland önskar man att man var den som jobbade så man slapp gå upp på nätterna.

En timme senare nu är Ella fortfarande vaken och nu är ju ändå ingen mening att lägga sig så man ska upp om ytterligare en timme med resten av familjen.


Ha en fin dag alla!

Kram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar