In my life

In my life

måndag 5 december 2011

40-årsfest

Ny vecka och helgen bestod av splittrad tid från familjen. Ja, lite tillsammans också på dagarna men på fredagkvällen var Ida iväg på julfest med sitt jobb och kom hem när huset sov... Lördagen var vi bara hemma och myste allihopa. Lördagkvällen skjutsade Ida mig till R-M och hennes 40-årsfest. Den började redan klockan fem, så då intogs först vinglaset...sista tog jag strax efter 00.00 sen la jag ner den verksamheten, då jag kände hur illamåendet togs över. Tackar att jag har den spärren även om jag inte var nykter. Är man vuxen då? ;-)  Där emellan  var det god mat, lekar, tävlingar, dans till schlager och trevligt snack med alla som var där. Trevligt är sammanfattningen :-)
När klockan hade blivit strax efter 03.00 så hoppade vi (som ville) ner i badtunnan utanför huset. Varmt och skönt med drygt 27 grader men desto kallare i luften. Duggade när vi satte oss ner...och det tog inte två minuter förrän blåsten kom och mer regn, som blev hagel haha. Svinkallt och brainfreeze var ett fett faktum. Skakade som ett asplöv och jag la mig i deras säng och somnade till för en liten stund.
Klockan hann bli 05 innan jag somnade och då var min högsta önskan att inte vara bakis när jag vaknade. Min önskan slog in :-)  Jag var dock trött och sov middag med Ville två timmar på dagen men mådde fint.
Tack för en mycket trevlig fest R-M! :-D


Kan ju säga att R-M:s man pluggar till kock i Köpenhamn.
Han kan sin sak om man säger så ;-)

Jag är ingen jätte vindrickare men det vita vinet var
riktigt gott och det blev några glas.

Yes...festen tar kisspaus och en nattbild så klart haha.

Födelesedagsbarnet!



Klackarna i taket ;-)


Kram!

1 kommentar:

  1. Tack själv Carola =) HA ha tänk på att jag hade dina förstora "klackaskor" när jag lyfte dig ;) Kram

    SvaraRadera