In my life

In my life

onsdag 28 december 2011

Gungornas miniskatt är kommen

Har just kommit hem från en promenad i småregnet tillsammans med Theodor och Ella. Det var skönt att komma ut lite och jag tänkte att jag måste ta tag i dessa promenader igen. Ja, jag var så duktig innan...I somras och i höstas men sen kom vintern och kylan och jag drog mig från promenaderna. Det räcker liksom med att gå och lämna/hämta barn två gånger om dagen för man vill hinna fixa undan lite hemma också om dagarna innan barnen ska hämtas igen MEN nu har jag bestämt att städa, det kommer jag göra på eftermiddagarna i fortsättningen för detta håller inte. Jag vill må bra, komma i mitt jag igen och känna mig bekväm i mina brallor...och det gör jag inte nu. Så fr.o.m i morgon så ska jag ut och gå minst en timme om dagen. Morgon, middag eller kväll. Får se om jag lyckas i morgon då Ville snällt får åka med i vagnen. Kanske jag lyckas få honom att inte strejka, annars får jag väl gå på kvällen när Ida kommit hem. Jag ska trotsa allt väder, även om de varna och vill att man stannar inne. Nej, jag ska gå! Skit samma om jag blir dyngsur...då väntar ju en varm dusch när man kommer hem :-)

Nu är det läggning av barn som gäller, sen en film med det underbara ljudet ;-)



Ella premiär-gungade idag



Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar