In my life

In my life

söndag 18 december 2011

Slappe-söndag

Så kom de första flingorna även hos oss och de kunde inte komma mer passande än när julmusiken var på och vi alla klädde granen. Julstämning på topp meddetsamma. Men nu är den borta igen. Vet inte om jag är glad eller inte för det... Allt har för och nackdelar. Plus och minus. Men visst hade det varit roligt med lite snö för barnen (och för oss vuxna som vill åka i backen) och framför allt skulle det vara lite mysigt till jul.

På förmiddagen var vi hos Idas nya kollega på brunch som vi blev bjudna på. Mycket trevligt och de hade en liten kille på 10 månader så det kommer nog bli Ellas nya killkompis :-)
Efter julgranspyntningen så somnade Ella gott, Ida hänger nere i soffan och pluggare koreografi till nya releasen av Body pumpen, Theodor sprang ut i den 2mm höga snön ute och hade hopp om att få åka pulka och jag, jag softar i soffan med att surfa runt medan Ville ligger bredvid och kollar på favvisen Pippi.
En mysig dag helt enkelt! Älskar att vara tillsammans me min familj och nu när vi är såhär splittrade, jag och Ida. På två olika våningsplan i huset haha...så är det nog så för andra gången på 3 år som vi gör något längre än 2 meter från varandra förutom när vi städar. Ja, vi är nog fruktansvärt kära och vill vara där den andre är. det måste vara ett gott tecken efter 3,5 år? Vi brukar säga det att "undrar hur många pussar vi ger varann på en dag", då det blir typ 1-3 pussar då man möts i hemmet. Några hundra om dagen *s*.


Thedodor var en bra hjälpreda att klä granen.
Något han hade längtat länge efter att få göra.
Mitt hjärta.


En trött Ville tittar på Pippi.. Han har slutat sova middag när han
är hemma på helgerna nu så det är trötta ögon men han vill inte sova
då det är sovdags, sen blir det för sent på em då han är trött.

Pippi, Emil och Karlsson är Villes tre favoriter.
Vad gillar era barn att titta på/läsa?

Ja, inte den snyggaste bilden haha..men ja, jag tänkte
jag kunde bjuda på en ego bild. Längesen :-)


Nähäpp, dax att göra lite nytta...typ laga mat.

Kramen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar