In my life

In my life

söndag 30 oktober 2011

Varning för barn mässan

Söndag morgon startade med gnälliga pojkar. En trotsig tvååring och en kaxig sexåring. Härlig kombo!
Ella var den enda som var nöjd och det var många diskussioner om killarna skulle få göra något kul av denna dagen eller få leka hemma och ha lagom tråkigt, men vi beslutade att göra något av dagen
i alla fall. Jag skulle ju på barnmässan med Ella och träffa några bloggmammor så Theodor fick följa med mig och Ida åkte med Ville till Busfabriken under tiden. Dagen resulterade till två glada killar och således två glada mammor. Ella då? Jo, hon var så nöjd så på mässan. Låg i sin vagn och kikade på allt runt om och flörtade med människor till höger och vänster :-)
Sara som var med oss upptäckte dessutom att Ella hade fått en tand. 30 oktober is the day. Ja, för i förrgår kände jag och då var de inte där så den måste dykt upp tills igår. Lilla snäckis börjar bli stor.

Theodor provade att vara i en stor badboll på vatten. Såg jättekul ut och jag hade också gärna sprungit runt där som en hamster i ett hjul haha. MrT tyckte det var jättekul i allafall.

Jag hittade en känning till Ella från Meandi och en snygg t-shirt från samma monter. Villes storlek var tyvärr slut i de snygga så han fick inget idag. Men jag beställde en tröja till honom från Meandi i julklapp som dessutom matchar Ellas klänning så jag var nöjd.
Ella fick även tre dregglisar som jag köpte härifrån. Det var en tjej som gjorde dem. Jättefina och tydligen superkvalité enligt Sara som var med idag. (Bilder kommer senare).



Liten kille i stor boll


Sara och Hanna mötte jag upp


Theodor provsatt ambulans och kollade hur det såg ut inuti.

Denna mannen skojade med barnen (och de vuxna) och trollade. han använde mig att
hålla i en boll och bad mig stänga min hand..sen blåste han på handen och när jag öppnade var där
tre bollar? Fattade iiingenting haha. Grym clown med andra ord ;-)
Theodor och de andra barnen asgarvade åt honom.

I kö till vattenbollarna






Efter mässan körde hela familjen inom Burlöv Center och Barnens hus. Kikade på allt möjligt och barnen provade sparkcyklar och kollade in vad de önskade sig. Ville hade mycket svårt att släppa en
grävmaskin han hittade och krokotårarna rann då vi gick ut ur butiken...Utan denna grävmaskin.
Det får nog bli en sån den 24 december bestämde mammorna i bilen hem ;-)

Ville önskar sig en grävmaskin...

Ella provade ett aktivitetsbord som var poppis. Den stolen hon satt i kan man ta sig
runt hela bordet genom att gå helt enkelt. Roligt bord tyckte Ella.

Theodor rabblade upp alla Bakugans han önskar sig och vilka alla
i klassen har. Jag tog in infon...måttligt ;-)


Vi avslutade sedan kvällen med en film i sängen som var väldigt konstig. Tyckte den var dålig
och la mig i rätt sovposition tjugo min innan den slutade. Vet inte ens vad den henne men bra var den minsann inte i alla fall haha.

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar