In my life

In my life

fredag 21 oktober 2011

Astrid is da shit


Dagens Ville i jeans från H&M och
tröja från p.o.p

Dagens Ella i klänning från OshKosh
och strumpisar från p.o.p

Idag fick de matcha varandra, hjärtegrynen.

God morgon!
Theodor lämnad på skolan och idag hade han lite magont och höll sig för magen...dock inget jätteklagande så jag hoppas inte det utlöser till något värre. Han var glad när han kom till skolan i alla fall och började att leka direkt med sina vänner. Så kul och skönt att se.

Ville får vara hemma idag också även om han idag är pigg och var igår också...men går det magsjuka på dagis är det så himla onödigt att dra dit honom bara för att... Då kan han vara hemma ett par dagar extra. Sen att han behöver komma iväg och leka, det är en annan femma. Men på tisdag blir det lek och bus för killen igen. På måndag ska han till frissan och klippa sig igen. Dagisfoto på ingång, så får fixa hans frilla innan dess :-)På tal om foto...Theodor tycker det är så kul att kolla i sin skolkatalog och jag minns själv hur man satt och bläddrade och bläddrade, kollade in vilka man ville fråga chans på och vilka man ville göra hjärtan runt om i katalogen. Vissa fick ett fett kryss rakt över fejjan också. Vad gjorde dem för dumt mån tro? Undrar vad de gör idag? :-)  Ungar alltså...alla är likadana och har vart i alla tider känns det som.

Igår introducerade jag Lotta på Bråkmakargatan för Ville. han satt som ett ljus hela filmen igenom och rörde sig knappt. Idag var det Lotta igen som skulle på, på morgonen. Astrid, hur gjorde du? Alla filmer är verkligen bra (enligt mig) och Lotta är en av mina favoriter. Bullerbyn också...så mysig film.
Men när man lyssnar och tittar på filmerna Astrid gjorde så är det ju en massa fulheter och fula ord i varenda film typ. Karlsson, hur snäll är han liksom? Snor blommor i andras fönster, kastar krukor i gatan utan att plocka bort och brorsan i filmen svär... I Madicken är det ju snorunge, slagsmål och andra dumheter, Pippi snor saker, Emil hittar på hyss och pappan gör typ children shaking syndrom på pojkstackarn.... Lotta skriker, klipper sönder sina kläder och snor cykel. Men det kanske är därför ungarna gillar filmerna? Jag älskar dem i alla fall och jag ser ju redan hyssen i Ville så jag undrar hur det ska bli då han är 4-5 år och når längre, kan klättra bättre och säkerligen cykla iväg... *phu* :-)

I eftermiddag ska jag med Theodor till Växjö och lämna honom till pappa och i morgon är det barnmässa i Malmö. Kolla in här för mer info. Sen i morgon em ska jag till Helsingborg och hälsa på Agge och sova där. Käka gott, snacka och bara ha en trevlig kompiskväll. Det bästa...en natt utan att vakna av gråtande barn.
Ska bli jätteroligt att ses. Det var längesen vi hade vår vänskapstid och den behövs. Agge är en av mina bästa vänner och vi har haft så många roliga stunder tillsammans.

Dax att sätta på ett fejs och sen börja städa lite. Damma.....bland det tråkigaste jag vet. Verkligen.
Dammsuga är min grej haha. Pallar inte smuts på golvet..små smulor, sand i hallen *allergisk*.
Vad tycker ni är det tråkigaste/roligaste med att städa? Min fru älskar att damma så vi kompletterar bra.

Kram

1 kommentar:

  1. Förresten.. Har du en pilatesboll hemma så har jag några grymma magövningar till dig!

    SvaraRadera