In my life

In my life

torsdag 6 oktober 2011

När jag var liten...

Satt och kollade på Tradera häromdagen och såg massa retro-saker som jag själv hade när jag var liten. Minnena gav leeende och flashbacks vad man då lekte...Saknar den tiden för man hade så himla kul. Det enda jag lekte med (nästan i alla fall) var en stor bebisdocka på 60cm som jag klädde av och på nya kläder hela tiden...bebiskläder så klart och hon, Anna som hon hette fick följa med till Mio möbler som låg bredvid oss, där jag lånade en sulky och körde henne i, låtsades att jag handlade möbler, provade spjälsängar, vaggor, barnmatstolar och så klart sådan där upp och ner hiss- säng till mig själv. Det var nog något nytt på den tiden tror jag och väldigt spännande haha.

Anna fick följa med mig till Konsum där jag körde henne i kundvagn och låtsades att jag handlade barnmat, blöjor, flaskor mm... Ja herregud vad man höll på. Tur alla kände alla i Växjö så man kunde vara i butikerna utan att det var något konstigt.
Ja, Anna var min absoluta favorit-docka och hon lever än. Ville sover med henne i sängen ibland och hon har Ellas gamla kläder på sig. Nedan finns en annan docka jag hittade på Tradera..Kåldockan!
Jag hade ingen sån och och jag minns hur fula jag tyckte dem var. Kåldocka liksom...Vad kom namnet ifrån? Hade någon av er en sådan docka?


En sån här hade jag..men den pajjade jag när jag körde runt med en tvåårig Victor i den haha.

 En sån här hade jag också..som min syster nog fick på 70-talet.

 Här har vi henne...Kåldockan själv.


Ja, Tradera är faktiskt ganska så kul att kolla runt bland...Där finns allt!
Vad lekte ni med när ni var små?


Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar