In my life

In my life

måndag 17 oktober 2011

Tragedi

Ville har feber och har fått stanna hemma från dagis idag. Bra att Pippi och Karlsson finns. Dem gör Ville glad då tårarna rinner som mest. Vi tog en promenad innan Theodor skulle hämtas så Ville och Ella kunde sova i vagnen. Ville fick inviga sin regnbågsrandiga MOLO-overall idag. Det var ganska så kyligt ute och med en sjuk kille också, så fick det blir att gosa ner sig i den. Omtyckt verkade det som.

I kväll är det träning som gäller. Body Combat står på schemat och hemma idag har jag kört lite mage och gjort armhävningar lite då och då när jag väntat på att vattnet ska koka upp, Ella ska vakna, timern ska ringa...Ja, det är perfekt att köra 15 armisar då och då.
Dagen började inte bra. På dåligt humör men nu börjar jag komma i fatt solens strålar. Känns skönt. Dock är jag väldigt ledsen över det som hänt i Småländska Ljungby. Ni alla har nog läst om pojken som försvann och nyss läste jag även att obduktionen visar på att han blivit mördad :-(  Så fruktansvärt tragiskt. Vågar man låta barnen vara ute och leka själva? Knappt på gården utanför längre känner jag. Inte ens Theodor som är 6 år kan jag sluta oroa mig för när han är här utanför. Jag kollar i fönstret då och då. Han är ju bara och cyklar här på gården och gården mitt emot där hans kompisar bor men ändå...ALLT kan hända och jag litar inte på en enda människa. Allt händer så fort när det väl händer...
Jag har sånt magont för denna tragedin att jag inte kunnat äta mat idag. Stackars stackars familj.. och den lille killen. Vad gjorde dem med honom? Led han? Usch... älskade oskyldiga små barn.

Va rädda om varandra och era familjer!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar