In my life

In my life

fredag 7 oktober 2011

På väg hem

Sitter nu på ett tåg i Alvesta som väntar på grön signal. Sällan liksom... Har just vart i Växjö och lämnat av Theodor till pappa Johan. Det gick bra med resan och T lekte med sina bakugan hela vägen. Kul o se att han gillar något så pass mycket. Helt ovetande om att tåget var försenat först 10 min, sen 15 min...sen 25 min! Tåget skulle vart framme 17:45 och mitt tåg tillbaka gick 18.12. Under resans gång visade dem att beräknad ankomst till Växjö var 18.11. Kul!
Väl framme var det två minuter till godo så det blev hejdå-kramar i tåget istället, sen fick jag rusa. Med mig i famnen fick jag en påse mat som Johan var snäll och köpte - wokade nudlar med kyckling och grönsaker. Himla gott var det.

Så nu sitter jag här och ska kolla Metro innan jag kör lurarna i öronen och på med lite skön musik. Avkoppling och denna stunden jag alltid har varannan fredag är faktiskt ganska skön tid. Men nog längtar jag ändå fort hem till värmen av min kärleksfulla familj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar