In my life

In my life

fredag 7 oktober 2011

6-årsfirande...och lite 2-årsfirande också

Idag var jag lite lagom trött sådär när Ella vaknade 05.40. Hon var dessutom jättepigg efter maten så det var ingen mening att försöka lägga henne igen. Jag väckte sedan Ida efter en timme för att vi skulle fira Theodor idag eftersom han fyller år i morgon och då är han hos sin pappa. Ville firade vi med två paket också. Inte så lätt annars att förstå varför storebror får paket, som ju är roligast i världen att få :-)

Så vi gjorde frukost på sängen till bägge två bestående av macka med ljus i, goda Safari-yoggis och dricka. Nöjda blev killarna men det var ju paketen som var mest spännande. Så klart!
Theodor blev mest glad för sina Bakugans och Bladeblade...eller vad det heter haha. Dagens kids ;-)
Ville fick en skateboard och en skate-hjälm och blev jätteglad! När Theodor ställde sig på den så sa han BORT THETO och puttade ner honom haha. Jättestolt över sin bräda liksom :-)
Ja, Ville..Du är mammas hopp om att bli skatare. Jag VILL sååå gärna att mina barn ska skata och Theodor är inte intresserad så jag hoppas på Ville. Han är ju modig och slår sig jämt men på det igen.. så det kan nog bli något :-)  Theodor är mer försiktig. Kan tro att Ville fått det av mig, men inte genetiskt...men det kanske går ändå? Jag är ju sån som vill klättra, hoppa fallskärm, åka vattenskidor, köra motorcross och fyrhjuling...Så ja, det är nog jag och Ville som komma hänga på motorcrossbanan och i skateparken med åren *hoppas*.


 Ville kämpar med att få upp det tunga paketet med brädan i.


 Ser ut som Theodor gråter men han tar bara i med snöret haha.


 Nya dojjor fick han av morfar och Ingrid. Skateskor ;-)
Dem gick han stolt med till skolan sen i morse hihi.


 Övning ger färdighet...Och i morgon drar vi till Skateparken
i Malmö för åk. Även för...håll i er.... Mammorna! *s*

 Väskan måste så klart vara med ;-)


 Bara tvungen att ha med denna bilden på Ville och hans absoluta favoritpyjamas
med Stinky på. Han skrek när Ida skulle ta av honom den i morse och det trycket +
alla andra tryck på tröjor...Han älskar att känna på dem. Blir som en snutte. Han ligger
helt stilla och tyst och bara känner på trycken. Likadant med tvättrådslapparna inuti
tröjorna, dem är lika gosiga dem. Gullunge!


Kram!

1 kommentar:

  1. Tack så mycket =)

    Dressarna kommer ifrån kappahl och dom kosta 179:- om jag inte minns helt galet.Tror att den ska finnas i blå/röd också =)

    SvaraRadera