In my life

In my life

fredag 28 oktober 2011

Lördag morgon

God morgon!
Lagom glad man blir när väckarklockan Ella vaknar 05.30 med sina stora blå och vägrar somna om efter maten. Hon har börjat vakna tidigt den senaste tiden. Där trycker jag på icke-gilla-knappen. Det var så skönt när hon sov till halv åtta, åtta... Men nån gång ska ju även den smekmånaden ta slut, så det är bara till att upp o hoppa ;-)
Det är Idas helg att ha sovmorgon. Vi kör varannan...rättvist och bra. Bara jobbigt som igår när jag fick sprudlande ideér om Ellas rum. Klatchiga färger. Berättade för en halvsovande fru igår kväll men jag vet inte hur mycket hon hörde...eller tog in haha. Hon verkade inte engagerad när min mun gick i ett i alla fall haha. När jag väl lyckats somna så vaknade Ella efter en timme och ville ha mat och då blev jag sådär jobbigt pigg igen för ideérna poppade upp, så medan jag satt o matade henne kollade jag Blocket.se.
Tack god gud för uppfinningen Iphone! Vad skulle man göra utan den under nattmålen? ;-)

Idag ska vi till Familjen Malm i Malmö...Mycket Malm... Aston har nämligen fyllt 2 år så vi är bjudna på lite kalasfika. Sen i kväll blir tjejmiddag här hemma för Ida och tre gamla vänner. Barnen ska vara hemma också och kolla film o äta lördagsgodis. Deras lycka och längtan en dag som denna - Lördag!
Själv ska jag till Lund och äta middag med min fd kollega Rose-Marie. Vi ska till Mikai, ett ställe med tahimat. Så jäkla gott är maten där. Det blir nice...Lite skvaller, skratt, hemlisar..ja, det är ju skvaller enligt mig och lite allvarssnack också säkert. Allt i ett paket denna kväll. Det blir trevligt.

Idag börjar Varning för barn-mässan i Malmö också och hade jag haft tid så hade jag inte bangat att gå där både idag och i morgon men det får bli en dag - i morgon.
Älskar att gå på mässor och när det gäller barnmässor så avgudar jag dem....typ.

Nu har två av mina tre troll vaknat. Tripp och Trull. Trapp ligger och nanar men vaknar nog snart. Så gulligt när han vaknar och ropar i trappen - "Go mojjon mamma" *smälter*.

Ha en fin dag!

Kram

2 kommentarer:

  1. God morgon så skönt att du förstår, men ska som sagt var ha dig i åtanken om jag får tid över ändå!! ;) låter som din ella kommer få en super fin tavla ändå!!
    Självklart får du låna bilder till bloggen du har fria händer. Så lägnge det länkas ;). Smickrande tack!!!! Du får se till att ha världens bästa lördag kram!!

    SvaraRadera
  2. Du förresten... Jag vill bara säga att jag tycker att du är skitsnygg. Bara så du vet =)

    SvaraRadera