In my life

In my life

måndag 3 oktober 2011

Surprise for my love

Snacka om förvirring... Har aldrig hänt men någon gång ska vara den första. Jag glömde bort att barnen var lediga från förskola/skola idag. Ja, inte bara jag... Ida glömde också :-)
Jag skulle lämna Theodor och tyckte det var väldigt tomt på skolgården. Vi gick in och nästan inga skor där heller.. Vad är alla barn? Sa jag till Theodor. Ingen aning, svarade han. Hans ena fröken kom och sa att det var studiedag, så endast de barn som har fritids var där. Men han ville vara där till efter lunch om han ville, och det ville han. Så skönt att han trivs i skolan.
Villes förskola hade också planering märkte vi när vi skulle lämna honom haha...Så han fick följa med mig o Ida in till Lund. Jag skulle fixa de sista presenterna till killarna, så nu är allt klart!

Hade en överraskning till Ida som jag skulle vänta med att berätta ett tag till men kan jag hålla mig? Nää, så klart inte haha. Så jag ringde nyss till min älskade fru och berättade att söndagen den 13 november ska hon och jag på mama-galan i Stockholm, mingla med kändisar, se priser delas ut och bara få njuta av en trevlig em/kväll. Detta ser jag jättemycket fram emot och Ida blev jätteglad.
Jag vann nog inte tävlingen (det trodde jag verkligen inte heller) för de har inte ringt upp mig men jag kände mig redan som en vinnare och nu när jag fått inbjudan till galan i alla fall, så är jag sjukt nöjd.
Så det blir till att boka tåg och jag vet vad lilla ällingen kommer vilja prata om i kväll hihi.

Nu är det dax för bullbak! Köpte ingredienser på hemvägen från skolan innan och i morgon är det ju kanelbullens dag, så vad passar då inte bättre än att baka bullar! :-)

Kram!

1 kommentar:

  1. Årets mama blir kanske nominerad då ni är där och det var därför ni fick inbjudan?? Hihiii va spännande. Puss LH

    SvaraRadera