In my life

In my life

måndag 3 oktober 2011

Modigt värre

Lite från vår underbara söndag...






Jag blev så imponerad igår av Theodor. Vi hade en fantastiskt underbar söndag (och helg för den delen) med bad i Hörby. Vi har aldrig varit där men tänkte prova och jag kan säga att både jag och Ida blev positivt överraskade av den, så dit kommer vi åka nästa gång det är dags för bad också. Lite längre att åka men vad gör väl det när man trivs bäst :-)

Det var ett ganska så litet badhus, men det fanns en motionsbassäng, en "vanlig" barnbassäng, en varm bubbelpool, en hörna för de minsta och en lagun-pool med hopptorn. Det bästa i allt detta var att vart man än stod i badhuset hade man översikt över hela alltet, så Theodor kunde bada i lek o plaskbässängen eller bubbla medan vi bara var några meter bort med Ville och Ella. Dessutom hade dem en vattenruchkana och utomhusbassäng på sommaren. Perfekt ställe med andra ord.
Varför blev jag imponerad av Theodor då? Jo, för vi försökte få honom att hoppa från 3:ans trampolin men icke... Vi lockade med godis men han bara skakade på huvudet. Jag kan förstå honom för jag hoppade nog när jag gick i tredje klass och tyckte igår att det killade i min mage. Högt när man står där uppe och tittar ner.
Så sa Ida att han skulle få välja något på BR om han hoppade och då insåg jag hur mycket dessa Bakugan och Blablade (eller vad det heter) betyder för honom, för han klättrade upp och hoppade i haha. Helt stencool! Jag blev så jäkla impad av honom. Han fick smak för det sen också, för han hoppade tre gånger till innan det var dags att köra hem. Han var stolt, min duktiga sim-kille!
Så nu vet han en 6-årspresent i alla fall som han ska få.....Av bara Ida ;-)

Kram!

5 kommentarer:

  1. Dom slutar aldrig förundra en! Så duktig gan är! Oliwer hoppade med från 3:an här..Jag hoppade min själ från 7:an! Här har vi upp till 10 m. Men aldrig mer hoppa i bikini! ;) *fniss*

    SvaraRadera
  2. Hi hi vad modig Theodor var!=)
    Vad gullig Ella var i baddräkten! passade den?

    Hörbys bad är så mysigt... Nästa gång får vi åka dit ihop, så kan vi också ta en stund i "solrummet"- 35 grader varmt och sol/sandstrand och parasoller...verklig utlandskänsla!

    kram och tack för mysig fredagsdate!

    SvaraRadera
  3. Gud vilket mysigt badhus, fina familjebilder <3

    Lundmyr brukar ju vara stora, står att 80 är 1-2 år, och den var lång i ärmen, men allades för kort och för tight runt magen! 90 är ju lite för lång i ärmarna, men går ju att rulla upp, men alldeles lagom i längd!!

    i slutet av oktober ska vi ha stängt lite på jobbet, så då jäklar ska vi få ihop en liten lekdejt!!!

    SvaraRadera
  4. Såg att Hanna snackade om ledigt i oktober. Hade varit kul med en stor lekdejt minsann =)

    SvaraRadera
  5. Jag jobbar tyvärr på lördag :(
    men i slutet av oktober då fixar vi hop något, en mega lekdejt och så beställer vi fint väder så vi kan vara ute :)

    SvaraRadera