In my life

In my life

onsdag 19 oktober 2011

Ostmackor byggde denna kropp

Jag och Ida satt och diskuterade detta om att äta, banta, träna, dieter, svulla, äta lagom mm...
Jag kan säga såhär att min fru äter allt möjligt men mest mackor, kakor, potatis, dricker kaffe och pepsi.
Hon tränar två ggr i veckan (då hon instruerar) och ibland ett extrapass men inte varje vecka. Inga powerwalks och hon har ett stillasittande jobb. Nu försöker vi hitta en sund kost att äta tillsammans. Det har dock tagit 1½ år för min lilla fru att bli så snygg om kroppen som hon är och gått ner sina mammakilon (kanske tack vare Arnes kakbod och mormors bageri hihi). Själv var det 5 månader sedan jag snittades och jag har nu gått ner mina mammakilon. Igår upptäckte jag det och blev glad.
Men min kropp är inte fast som innan så nu är det det som ska jobbas upp.

Hur man ser ut beror också så klart på gener... Ida har alltid haft en getingmidja medan jag är...rak haha. Inga höfter så lång ögat kan nå men jag har dock alltid varit smal. Nu äter jag dock inget mjukt bröd (någon enstaka gång bara), lite pasta, en potatis om vi äter det, mer sallad. Mer protein än kolhydrater helt enkelt. Jag är nöjd men inte jättenöjd. Men än kan jag skylla på att jag varit gravid för man har ju 9 mån på sig att gå ner kilona ;-)  Men de är som sagt borta :-)

Vad jag vill komma till med detta egentligen är nog att man kan nog äta vad som bara man rör på sig. Vissa kan äta mer av vissa saker än andra men det är ju hur man lägger på sig också..
Jag har en nyfunnen vän. Sara heter hon och hon har kämpat med att komma igång nu efter sin förlossning för några veckor sedan. Jag är riktigt impad av henne och vill ni läsa hennes blogg kan ni kika in här. Hon inspirerar och min förebild helt totalt är Lofsan som jag skrivit om innan och hennes blogg hittar ni här.

Man ska så klart göra som man känner för och det man mår bra av. En del tycker inte om att träna, en del gör det, en del tycker om att äta mat och en del tycker om att svälta sig själva...
Ja, alla är olika och vi i vårt hem vill leva ett sunt liv med bra mat, möjlighet till träning för att vi mår bra av det! Jag älskar att jag har hittat en fru som också tycker att hälsa är viktigt som jag.

Min heta rutiga fru :-)

...Som älskar ostmackor och kakor.
idag åkte det med äppelkaka till jobbet *s*..


Kram!

1 kommentar:

  1. Tack för dina fina ord vännen!! Ja, vi får fan fixa ihop en nätdejt hahaha

    Och du.. Hälsa frugan din att jag gärna lånar hennes mage =)

    SvaraRadera