In my life

In my life

fredag 16 september 2011

Wordfeud

Som rubriken lyder - Wordfeud. Har ni spelat det? Beroendeframkallande haha. Jag och Ida började spela i kväll innan läggdags. mot varandra och Ida somnade nästan i spelets gång till slut men vi kunde inte sluta förrän det var slut. Trots sin trötthet vann den lilla loppan, även om jag tänkte "yes" efter varje smarta lösning jag kom på...men tji fick jag.

Nu nanar både fru och tre små barn i sina sängar och själv sitter jag och pysslar med inbjudningskorten till Theodors och Alice disco-kalas. Hade ju en massa scrap-papper men mest med rosa så jag får väl hitta på nåt annat till killarna. Annars tycker nog Theodor det blir orättvist haha. Även om han gillar rosa. Ibland.

Var på Nova Lund idag (ett shopping-center för er som inte vet) och klippte mig. Jag levde med mössa på mig i tre dagar och insåg att såhär kan jag ju inte gå runt, så det blev en drop-in tid på salongen jag brukar gå till. Dock fick jag inte min frisör jag brukar ha, utan fick en ny och ganska osäker tjej...men jag blev nöjd ändå och det är ju huvudsaken.
Efteråt gick jag in en sväng på H&M, Kapp-Ahl och Stadium och kollade lite. Mycket fint till barn hade de fått in. Kollade lite julklappar och födelsedagspresenter till barnen. Detta söta hittade jag till Ella










Köpte dock inget...Det är ju inte jul än, även om jag brukar vara ute i väldigt god tid med mina klappar. Tycker det är kul och fixa med sådant men nu längtar jag verkligen inte till den kallaste årstiden, utan njuter till fullo av sådana dagar som det har varit idag. Blå himmel och utan-jacka-väder.
Barnen trivs också bäst då det är fint väder, det märks. Vi får hoppas på att helgen bjuder på lika underbart soliga dagar som idag. I morgon är det dags för Theodors fotbollsskola igen. Han ska få prova på en gång till men jag ska pusha honom till att fortsätta. Nu har han ju fått snygga fotbollsskor också.

I morgon ska jag ha lite fotosession på mina kids om det går bra. Ville är ju en liten spilevink, så tar man på honom fina kläder så får man vara lite snabb som han själv om man ska få några foton :-)
Varför vara still när man kan springa runt? Säger Ville. Ja, varför det liksom? Undrar jag.
Underbara unge!


1 kommentar:

  1. Hahaha... Höll i de byxorna idag på Kappahl då jag älskade dom och kollade även den underbara koftan men den började väl i stl 86/92 va? Eller har Lund bättre utbud än Ljungby så ni får in små stl i dom kanske? Älskar Newbie och mysiga koftor nu då kylan tränger sig på. Puss o kram LH

    SvaraRadera