In my life

In my life

lördag 24 september 2011

Mindre bra tågresa

God morgon!
En dag tillsammans med våra små minstingar blir det idag, då Ida är på Mulle-utbildning genom friluftsfrämjandet. Hon var måttligt road igår när hon kom hem därifrån. Jag har gått samma utbildning och vet precis vad hon menar... Det var kul i vissa seende men njae...helheten var inte hundra enligt mig och vad jag förstod så höll hon med mig.
Idag skulle de börja med upplevelsemorgon, vilket jag minns att man skulle gå ut i skogen helt själv och sätta sig och bara lyssna, titta och ja, bara vara där i sisådär 10-15 min. Då tyckte man det var synd att inte Iphonen låg i fickan haha.
Sen vet jag att de nog får tälja, göra knopar, fixa ett vindskydd, göra upp eld och fortsätta leka olika lekar och göra sig megafånig inför alla andra kursdeltagare, som i sin tur gör likadant som en annan...
Ja, där är hon nu i alla fall och kommer vara fram till 22-tiden i kväll eftersom hon inte vill sova över. Det ville inte jag heller...kul o sova i ett vindskydd som packade sälar med personer man inte känner. Nä, det hade jag inte gjort haha..


Vi då? Jag, Ville och Ella... Jo, vi ska baka bullar idag tror jag minsann, måla lite, leka utomhus en hel del och så klart köpa lite lördagsgodis till i kväll. Gosis som Ville säger :-)

Igår lämnade jag Theodor till sin pappa i Växjö. Höll på att missa tåget för att inte biljetterna gick att skriva ut och sen var det mindre kul när Ella brakade loss på hemvägen. Gallskrik så vissa personer på tåget tittade snett och suckade. Ja, ni har väl kanske haft barn eller ni var nog inte tysta ni heller när ni var små om ni hade ont i magen. Bitch-tanter!!!
Byta blöja inne på en minliten toalett är inte heller det lättaste. Ella fick typ klaustrofobi  i den där lilla toan och gallskrek ännu mer medan jag försökte få henne ren. Mindre lätt också när dessutom inte vattenkranen fungerade. Ja, det blev många fula ord innan vi var klara och stackars liten somnade efter en stund i bärselen - Heja Baby Björn!


Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar