In my life

In my life

lördag 3 september 2011

Dalby GIF

Efter en busig dag med syster och syskonbarn så har jag främst blivit mäkta impad av dem som har 6 barn eller fler, för herregud vilket liv det är haha. Och tjaffs och stök och en röst som ska vara värre än den andra. Ja, jag är imponerad av er mammor och pappor som har många barn. Hur gör ni? Det måste krävas en ofantlig planering....Eller?
Jag har sagt att jag alltid vill ha fyra barn och det håller jag fast vid. Men om det ska bli en till så får gärna Ella vara 5 år...eller äldre. DÅ kan jag tänka mig en liten sladdis-kotte :-)

Fotbollspremiär för Theodor idag och det gillades. Tummen upp gjorde han då han sprang o kollade in oss. Det var nog ett bra betyg och han var så stolt efteråt. Benskydd, fotbollsstrumpor och fotbollströja ville han ha. Så klart, sa jag! Om han fortsätter att spela nu då så klart men vi ska uppmuntra honom till max. Tycker det är viktigt att barn får göra en aktivitet, umgås med kompisar och få röra på sig.
Det vill gärna spelas hemma....men no no, där är jag sträng och det blir inte spelande varje dag. Kanske varannan, var tredje dag en liten stund. Man kan göra annat än att sitta still o stirra sig blindt på en liten skärm. Hur har ni det med era barn, får de spela varje dag?














Jag med min systerson Oliver.


 Kusinbilder som vi kämpade med att få åtminstone tre bra haha...inte det lättaste ;-)

 Oliver 7½ och Theodor 6 år...snart.


I morgon kommer min älskade fru hem från sin träningshelg i Sthlm och då ska jag bege mig ut och springa tänkte jag. Så kan hon få egentid med barnen en stund och jag rensa huvudet efter en intensiv helg med massa kladdkaka, äppelkaka, ostbågar och choklad. Usch! Lite ångest när jag läser det...
Nä, i morgon blir det andra bullar, men man måste unna sig när man har syster på besök med goa ungar. Då blir det lätt så! :-)

Natti natt!



1 kommentar:

  1. Jaa hur gör vi med sex barn hahaha... ;) Ang datortid så har Titus 1 timme om dagen men då ska han ha plockat undan i sitt rum, bäddat, gjort läxor och även lekt ute under dagen. Puss LH

    SvaraRadera