In my life

In my life

måndag 26 september 2011

Plättdags på morgonkulan

Idag är jag verkligen uppe med tuppen! 05.40 vaknade Ella och var hungrig och hon somnade som vanligt om sen då hon hade käkat klart runt 06-tiden. Själv hade jag ställt klockan på 06.30 då jag ska göra plättar till Theodor idag innan skolan. Han ska med sin klass på utflykt till Kulturen i Lund och de  ska då ha mat med sig som ska ersätta lunchen och då önskade han plättar :-)
Jag minns själv hur speciellt det var när man fick ta med sig eget då man skulle iväg på något sådant och idag är ju första utflykten i skolans värld så nog kan man få önska sig det man vill + en hemmabakad kanelbulle till efterrätt. Så det ska jag börja på alldeles strax.

Igår när min lilla fru hade somnat gick jag ner och gjorde köttfärssås till dagens lunch också. Fick lite dåligt samvete när hon sa att hon inte hade någon lunch att äta i morgon och var sugen på just det... så vad gör man inte för sin kärlek? Sagt och gjort..kl.01 var det klart så då hoppade jag i säng.
Ovanligt pigg idag med andra ord måste jag säga :-)

Hittade dessutom lite fler sjyssta nyheter till mina favoriter i världen - barnen!



En snygg cardigan från Fred Perry

 En minst lika snygg piké. Även i vitt och svart och lika snygga dem :-)

 En sjysst hösttröja att ha som jacka. Theodor tycker om att ha sådana här på sig
över en T-shirt.


 Sen kommer dagens favorit. En zippis från Hummel och den bara älskade jag. Brukar inte falla för
grönt men denna var...mmm mmm mmm.
Theodor hade också älskat den. han har ett par baggyjeans med samma logga på rumpan, som på
ryggen på denna.


Själv hade jag gärna myst runt i den här godingen från Nike.



Nike tröjan kommer från Junkyard och barnkläderna från Kids Brand Store


Nähäpp, dags att grädda plättar!

Kram banan.

1 kommentar:

  1. Vill bara säga att jag är inne varje dag och läser om din vardag. är bara sjukt dålig på att kommentera =) Skäms på mig

    SvaraRadera