In my life

In my life

måndag 12 september 2011

Årets hjälte-mama 2011

Idag kan jag äntligen berätta att röstningarna till Årets mama-hjälte sätter igång på www.expressen.se. Ännu har inte våra nomineringsfilmer kommit upp på hemsidan men det ska de göra framåt lunch så håll utkik! Jag kommer så klart att länka min till min film här, så jag hoppas att ni ger mig en röst el tio hihi.

Jag hade ju ett film-team här hemma hos oss den 1 september med bl.a Lotta Gray som tidigare har vunnit titeln Årets mama-hjälte och som dessutom driver en stor blogg  som ni kan läsa här.
Det roliga var att jag har läst hennes blogg under ett par år och hade inte en aning om att det var den Lotta som jag hade prata med i telefon förrän jag dagen innan de kom, fick ett sms. Kul tyckte jag!

De filmade oss och intervjuade mig under sammanlagt 1,5-2 timmar och när allt är klippt och skuret som i alla filmer, så är min film drygt 4 minuter lång. Jag är i alla fall nöjd med den och jag hoppas jag kan hjälpa flera än vad jag gjort, samt få upp ögonen för vissa människor.

Som jag sagt innan så är jag ingen hjälte, att jag gjort någon hjälteinsats och räddat livet på någon, men jag har räddat mitt hjärta och jag har följt mitt hjärta, förlorat en kärlek jag trodde var sann, mått dåligt och förstört för mig själv men växt och vunnit en ny kärlek. Min kärlek. Mitt allt. Min Ida.
Det hade varit jätteroligt om jag vann titeln och få visa att all kärlek är bra kärlek.



Lotta, en väldigt trevlig och ödmjuk människa, tillsammans med Ida och Ella
innan inspelningen börjar

 Två av tre i teamet som kom

 De filmade och intervjuade även Ida.




Så, gå in och rösta rösta rösta på mig!!!

4 kommentarer:

  1. Jag ska rösta så mycket det bara går :-)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Klart jag ska rösta gumman!! Kommer att länka till dig i min blogg med! HEJJA DIG! Och du..Jag är så innerligt glad för DIN/ER skull att du vågade ta steget och följa ditt hjärta och att du vågade vara DU!
    MAssor med kramar från Jönnet

    SvaraRadera
  3. Klart jag röstar..... Så spännande upplevelse!!!! :)

    SvaraRadera
  4. Vilken fin film på dig och familjen. Å nu har jag fått en röst på ansiktet! ;o)
    Och som jag skrev i ditt inlägg ovan: Jag har röstat!!

    Kram Maria m fam

    SvaraRadera