In my life

In my life

måndag 26 september 2011

Väck inte den björn som sover....

....Men den här lilla björnen vill man ju bara väcka och gosa med!
Så klart hon också ska imitera Björne som sina syskon med denna underbara björnoverall från NEXT.
Minns när Theodor hade den och alla tyckte han såg så rolig ut medan jag tyckte den var hur söt som helst. Så den har jag bara inte kunnat göra mig av med. Nä, den får nog t.o.m sparas på vinden sen till barnbarnen haha. Har varit lite dåliga på att spara killarnas kläder. Har lite men inte alls mycket, så nu sa vi att Ellas kläder får vi minsann spara lite mer av. Loppis går ju mycket åt annars.






Oktober snart och det innebär bröstcancerns månad. Jag mår så dåligt över att bara höra ordet cancer, då det är så himla många som får det och det är en sån elak sjukdom. Nä, jag mår så himla dåligt över när människor berättar att de ha sjukdomen. Allra helst små barn som har hela livet framför sig.
Vi hamnade ju på barncancer-avdelningen när Ville hade fått hjärnskakning och fick sova över där, samt dela rum med en 1-åring som hade cancer. Hon bara satt i sin vagn och var så ledsen emellanåt för hon hade så ont. Jag for så himla illa.. Kunde inte sova där, utan Ida fick ta nattpasset med Ville.
Mitt hjärta brast nästan... Stackars stackars små barn.

När jag var ute och gick innan idag så tänkte jag att jag skulle så gärna vilja göra något för dessa barn. Men vad kan man göra? Agera jultomte i december och gå dit och ge alla barn varsin liten julklapp, om så bara det är en liten godispåse var? Alla hade säkert inte skrattat eller gett ett uttryck ens..men de hade kanske uppskattat det någonstans inombords?...
Eller kanske man skulle få fårga de större barnen om de har någon de skulle vilja träffa och försöka fixa detta, så dem får göra det.
Ja, det är många tankar i mitt huvud om allt just nu men jag känner att jag vill göra något för dessa sjuka barn och något ska jag minsann göra. Frågan är bara vad?


?

1 kommentar:

  1. Min stora dag, skänker jag pengar till varje månad! Kolla deras hemsida!

    SvaraRadera