In my life

In my life

tisdag 6 september 2011

Torp. Med hängmatta tack!

Sitter och kollar lite torp på hemnet.se och det finns ju så många sötisar som man skulle vilja vara i på sommaren. Jag och Ida ska köpa oss ett litet sommarställe. Helst med stor tomt så man kan vara där och ha kul, bada, leka och köra fyrhjuling hihi... Och det finns ett som vi så gärna vill ha. I Ugglebo. Kolla in så sött... Vi vet precis hur vi vill ha det och det blir många timmars prat om detta projekt. Så kul! Just nu har vi inte råd men framöver så ska vi ha ett litet torp.


När jag ändå var inne på hemnet så passade jag på att kolla runt i Stockholm, på alla miljonvillor. Älskar att kolla in sådana villor och dess interiör. Bort kan man ju drömma sig ;-)
Pernilla Wahlgrens fina villa ligger ju också ute till försäljning nu. Bara 13,5 mille ;-)
Vi har pratat om hus och väger för och nackdelar hela tiden och med all skatt som höjs hela tiden, varken jag eller Ida är jättehändiga om det behövs renoveras, man får stå för allt om något går sönder mm... Så känner vi nog att vi blir kvar i lägenhet och köper oss istället vårt lilla torp.
I lägenhet är det så smidigt om något går sönder och man bara kan ringa LKF och be om en ny kyl, spis eller vad det nu kan vara. Tryggt.

Det finns mycket man vill ha och många önskningar! Jag tänkr och säger ofta till Ida att det viktigaste jag kan ha och verkligen har, är hon och våra barn. Jag älskar dem högst och jag är så glad att jag vann till slut. Jag vann den vackraste frun jag kunde få och tillsammans har vi fått två underbara barn. Två älskvärda småsyskon till Theodor. Jag blir så varm när jag ser kärleken mellan dem tre och nu har Ville börjat fråga mycket efter Theodor, ropar på honom och blir ledsen när han går iväg. Theodor och Ville bråkar så klart som alla andra syskon gör, men man ser även närheten, kärleken och tryggheten dem emellan. En kärlek som bara syskon kan ha. Hoppas dem bevarar den hela livet ut. Mina älsklingar!


Kram!

1 kommentar: