In my life

In my life

onsdag 7 september 2011

Vinterbebodd vagn i solsken

Vilket svårt väder det är ute idag. För varmt för att ha höstjacka, men för kallt att bara ha en tröja. Det är nästan storm ute idag och regnar ibland, sen helt plötsligt kommer solen fram och då blir det varmare. Ella har ju bytt från ligg till sittdel nu, då hennes små tassar gick över fotändan. Men nu när hon ligger ner i sittdelen så är det ju inte samma skydd mot blåst så stackarn ligger ju och tjippar efter andan då den kommer vindpustar. Jag tog fram åkpåsen (För varm så klart) så hon kunde ligga i den när vi hämta brorsorna om en timme, men jag vet inte.... Den är ju skitvarm! Kan dock rekommendera den till vintern om ni är på jakt efter en gosig påse att bädda in era små kiddos i. Den är som en tjock dunjacka med pälsluva som man kan dela på om man vill ha den rak istället för i "luv-form". Vi köpte påsen till Ville i vintras och vi ska köpa en till Ella också i år. Om Ville behöver någon? Men det tror jag...Han sover ju i vagnen ibland, men vi får se.. 7 A:M ENFANT heter märket och den finns bl.a på www.babyshop.se

Vinterkläder är nästintill inhandlat nu också till alla barnen. Theodor kvar men han ska få termobyxor och jacka som tidigare år. Ville har två overaller, varav en är i reserv. Han ska få vara en färgklick och glida omkring i den regnbågsrandiga overallen från MOLO i vinter. Lysa upp det trista gråa. Ella har en röd overall från POP och där är en mössa som ska inhandlas. Till Ville likaså.

Vad har ni för favoriter i vinter till era barn?







Kram!

2 kommentarer:

  1. Ser att ni har en city select! Vi hade en tidigare men jag störde mig otroligt mycket på att jag inte kunde luta barnen om de satt framåtvända. Har fortfarande inte hittat en syskonvagn jag är nöjd med :-(

    SvaraRadera