In my life

In my life

tisdag 13 september 2011

Röstning till årets hjälte-mama pågår!

Att inte alla människor (i den homosexuella världen) alltid får chansen att blir föräldrar, även om man kan bli gravid verkar vara många som stöttar i en. Det känns stort och det känns som jag väckt ett intresse som faktiskt fångat många, både gamla som unga och det betyder jättemycket.
Ja, varför ska inte alla kunna skaffa barn som alla andra bara för att vi är två tjejer. Och detta med manlig förebild som familjerätten är så noga med... Varför är det så himla viktigt? Det finns ensamstående mammor som får skaffa barn utan problem och det finns de kvinnor som mist sina män i tragiska olyckor tex. Inte hoppar familjerätten på dem och frågar vad det nu ska finnas för manlig förebild för det stackars barnet? Jag förstår inte världens alla lagar och det är väl inte meningen heller... Men ett oskyldigt litet barn tycker jag ska vara välkommet till alla de kärleksfulla och ansvarsfulla föräldrar som verkligen önskar ett barn, även om det föds till två mammor, två pappor eller en av varje.

Detta ovan och mycket mer ingår i min nominering till Årets hjälte-mama där röstning pågår fram till den 17 september. Tycker ni som jag? Gå då gärna in och ge en röst på mig.
Jag vill hjälpa andra HBT-personer att våga stå upp, våga gå den vägen som känns rätt och våga vara öppen med hur man lever. Det är inte alltid lätt alla gånger men kan jag så kan DU!



www.mama.nu/Arets-Hjaltemama-kandidat-4-Carola

Gå in på den länken ovan, skrolla ner och du finner pilen till röstningssidan.

Tack för din röst!

Kram

5 kommentarer:

  1. hejja hejja finaste fru vad du är duktig! Är stolt över dig

    SvaraRadera
  2. Jag hejar på dig och har länkat till röstningen i min blogg! :)
    Kramis!

    SvaraRadera
  3. Fortsätt att stå på dig/er, det kommer vi att göra när vi ska gå igenom samma skit som ni tvingats göra! Hoppas en förändring av systemet sker snart, ju fler vi är som vågar säga ifrån ju större chans att det faktiskt händer något som i alla fall pekar i rätt riktning! HEJJA BERGMANS!!!!! KRAM Madde och Ullis

    SvaraRadera
  4. Jag har röstat på dig! Men måste påtala att familjerätten är tuffa mot ensamstående kvinnor och är mycket tydliga med att det måste finnas en manlig förebild.

    SvaraRadera