In my life

In my life

tisdag 20 september 2011

Måndagsmys med lillprinsi


Igår var det en Ville-dag kan man säga. Han var hemma med mig och Ella för att förskolan hade planeringsdag, så det blev mys med Ville i fokus eftersom Ella intog sovläge mesta delen av dagen. Soft att kunna sova så mycket och i en gosig vagn också dessutom.
Vi började dagen med att gå till lekparken, där vi träffade två av Villes dagis-polare och de lekte och skojade runt fram till lunchdags. Hann knappt äta förrän han ville nana, så det var lätt fixat.

Efter vilan hämtades brorsan upp på skolan och sen var det lek ute på gården igen. Tycker om att vara ute med barnen när vädret tillåter. Jag är inte den som tycker det är jättekul att stå ute och glo i regnställ medan barnen leker. Nä, sköna dagar då man fortfarande kan äta mellanmålet ute. De dagar gillar jag.

När Ida kom hem från jobbet tog jag Ella i vagnen och gick en timmes powerwalk. Hon låg vaken hela tiden och spanade in mig. Ögonkontakt sökes liksom :-)
Så fort man kollade på henne så smajlade hon upp sig. Goa unge!
När vi kom hm igen sov killarna så det blev tjejmys i soffan framför Idol och sedan kollade jag på det Okända. Läskigt värre.. Fick ont i magen av det men kunde inte låta bli att titta haha.



Ville "Emil" med sin häst Lukas...så klart ;-)  och så gunga är såååå kul!!!


 Ville i sin nya bil haha. Cool som få ;-)

 Vår lille lintott tycker det är mysigt med tvättrådslappar i kläderna och igår funkade
även kvittot bra när vi hade handlat haha. Goding!


Igår var jag i Expressens tidning också. Det var alla kandidaterna som var där så Ida köpte tre stycken haha.. ja, barnen måste ju ha i sina minneslådor så klart. Tydligen hade Barometen mejlat Ida idag och ville intervjua mig. Ja, här händer det grejjer...
Det vore stort och kul att vinna nomineringen, även om jag inte är en hjälte-mamma i den bemärkelsen då jag tar hand om sjuka barn eller har blivit änka. Men jag är en hjälte inom HBT-världen och den är viktig och behövs. Så orättvist som samhället är idag.

Dax att mysa med tjejbur innan killarna ska hämtas!

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar