In my life

In my life

måndag 5 september 2011

tv.nu

Ibland önskar man inte att väderprognosen stämmer och det brukar den inte göra. Dock idag när det skulle bli regn så klart. Ösregn med andra ord. Jag klarade mig till skolan med Theodor men började lagom till Ida skulle till jobbet. Har inget regnskydd till vagnen heller, vilket vi måste beställa. Har haft ett till vår gamla vagn men det har ju inte täckt hela vagnen ändå. Som tur är har vi lyckats hålla oss undan regnet på promenader sedan i maj med andra ord, då Ella föddes. Nu börjar dock hösten komma och regnet med den...så det är bara att punga ut 800:- på en sådan tråkig sak som två regnskydd. Sjukt dyrt bara för det är till sådana jogger-vagnar. Ett vanligt traditionellt kostar det halva, men det är för stort till vår vagn.

Igår kväll kom ju Ida hem från Stockholm och samtidigt åkte syrran hem med barnen till Växjö igen. Det blev en joggingtur för mig medan Ida badade och nattade killarna. Turen gick dock sådär... Väldigt segt tycker jag, men jag gjorde det i alla fall och det är det som är huvudsaken :-)

Kom på alldeles för sent att Idol började igår kväll. Missade det typiskt nog men ska kolla vidare fr.o.m idag. Snart börjar alla andra "Svenne-program" också som jag alltid vill se hihi...Så som Ensam mamma, Bonde söker fru, Efterlyst och så klart Idol som sagt. Sen alla galor jag brukar kolla på på hösten och våren. Tycker det är skoj. Mamma-galan är ju i vinter, i november rättare sagt och den vill jag gå på. Men sen är Nike-conventet i januari jag vill gå på och sen är det QX-galan i februari nästa år som jag också vill gå på haha. Har dock inte råd med resa, boende och galor/convent till alla tre så jag får snällt välja...
Tänker på saken men en av dem kanske bli gratis, vem vet? ;-)  Då har jag råd med en till *s*.

Medan Ella/Knorran/JamJam/Miniskatt/Tjejbur (kärt barn har många namn) sover lite så ska jag passa på att slå in lite presenter till Ville och Theodor. De fyller år nästa månad så lite har inhandlats. Theodor önskar sig kläder, filmer och en leksak. Det är en sån där man drar i ett snöre så "skjuter" den iväg en propeller upp i luften...Jag hade själv en sån när jag var liten och en sån sa han i morse på väg till skolan att han önskade sig. "Jag vill bara ha en leksak när jag fyller år och det är en sån propeller som åker upp till taket. Sen vill jag ha filmer och kläder. Bara."
Ja, lille son du ska få en sådan liten leksak, tänkte jag. Inte mycket han begär min lille kille.

Nä, presentinslagning var det ja! ;-)

Kram!




Vår lilla tiger



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar