In my life

In my life

fredag 2 september 2011

Mat eller kattmat


Ella somnade efter att jag sänkte henne med 210ml ersättning. Dock drack hon inte upp allt, lille tröttisen. Innan dess var vi och hämtade en kartong mat till henne. Hon har ju mjölkfri ersättning då hon fick jättemycket prickar i ansikte, på halsen, bröstet och ner på ryggen. Vi fick testa mjölkfri och den funkade kanon. Nackdel - den luktar kattfoder!! Helt ärligt. Sen låter hon ibland som en kattunge, hon drar med handen ihop/öppnar som en katt som njuter ni vet? haha... Därav smeknamnet JamJam!
Och inte Jam Jam utan uttal: DjämDjäm haha.
Hennes DJ-namn om hon någon gång blir DJ ;-)

Ska hämta killarna om en timme och sen går det fort tills jag ska in till Lund och hämta syrran och hennes tre kids. Fredagsmyset väntar runt hörnet och en påse Polly summer edition är upphällt i skålen till syskon-snacket i kväll när barnen somnat...När det nu blir ;-)


Mina tre små hjärtan

 Bröderna som är så glad i sin lillasyster

 Vår lilla tigerunge. Kanske var det här JamJam-rollen började?


 Mor och dotter - mina tjejer.

 Vilken liten kille är inte kär i sin mamma? Theodor är det i alla fall
och berättar det gärna inför många människor haha. Då är det nog sant ;-)




I morse var jag uppe 05.30 för jag skulle skjutsa in Ida till tåget, som hon höll på att missa...tidsoptimist som hon är haha. Lyssna på frugan så blir det mycket bättre ;-)  Alltid ute i god tid.
I natt sov alla tre barnen hela natten i sina egna sängar...X i taket! Ville vaknade 05.30 och gick in till oss och då gick jag upp. En kvart senare vaknade Theodor och Ella fick jag väcka kl.07 när vi var tvugna att köra. Hon åt runt 21-tiden igår men åt inte hela flaskan så jag var bombis på att få gå upp i natt. Så skönt och sådan skillnad det är när man får sova en hel natt utan att väckas till liv, gå ner och fixa mat och kanske inte få somna om på minst två timmar.....om hon är för pigg som hon är ibland.

Spännande att se hur denna helgens nätter blir ;-)

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar